نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 19:43

واکنش کاربران به توافق ایران - عربستان/ بساط ایران اینترنشنال جمع شد!

در روزهای گذشته خبر توافق ایران و عربستان در صدر اخبار قرار گرفته و کاربران فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

فارس پلاس؛ واکنش کاربران - (۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱)، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

در بیانیه مذکور آمده است: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی با سپاس و قدردانی از جمهوری عراق و سلطنت عمان به خاطر میزبانی گفت‌وگوهای انجام شده بین دو طرف در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ خورشیدی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی) از رهبری و دولت جمهوری خلق چین برای میزبانی و حمایت از گفت‌وگوهای انجام شده در این کشور و تلاش برای به ثمر نشستن آن تشکر کردند. 

کشورهای اسلامی و عربی، به ویژه عراق، مصر، امارات، اردن و قطر، از نزدیکی ایران و عربستان استقبال کرده و تاکید داشتند که این توافق به ایجاد فضای مثبت در منطقه و کمک به ثبات و امنیت آن کمک می‌کند. جناح‌های محور مقاومت از جنبش حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن گرفته تا جنبش‌های مقاومت فلسطین از این توافق استقبال کرده و آن را برای آینده منطقه مثمرثمر خواندند.

این توافقنامه با واکنش کاربران شبکه اجتماعی همراه شد. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در همین رابطه نوشت: «رفقا/ ‏هرچه دلار ذخیره کردید در بازار بریزید چرا که یکی از توافقات پکن سرازیر شدن درهم از طرف امارات است و از یکشنبه کلید خواهد خورد.»

 

یک فعال رسانه ای نیز نوشت:«طرف سعودی با توقف حمایت از گروهک‌های تروریستی جیش العدل، منافقین، الاهوازیه و رسانه اینترنشنال موافقت کرد. همچنین موافقت شد که محدودیت‌ها علیه شیعیان عربستان رفع و اجازه سفر آنان به مشهد داده شود. یمنی‌ها در این توافق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شدند.»

 

در ادامه واکنش‌‌های دیگر کاربران فضای‌مجازی را ببینید :

پایان پیام/.

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093205

مهمترین اخبار ایران و جهان: