نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 10:15

«کریمو»رکورد دار بارش برف در خراسان جنوبی/تداوم ناپایداری های جوی

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی از بارش چهار سانتی متری برف در «کریمو» از توابع سرایان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ناپایداری های جوی ادامه دارد.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش برف مربوط به کریمو در شهرستان سرایان بوده است که طی ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه حدود چهار سانتی متر برف بارید.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه آب حاصل از برف در کریمو حدود پنج سانتی متر بوده است، بیان کرد: در شهرستان‌های فردوس، سرایان و طبس نیز بارندگی‌های خفیف تا ملایم داشته‌ایم که گاه تا حدود پنج سانتی متر رسیده است.

خندان رو ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته سردترین نقطه خراسان جنوبی شهرستان سربیشه با منفی سه درجه و گرم‌ترین نقطه استان هم دهسلم در شهرستان نهبندان با ۲۰ درجه بالای صفر بوده است.

وی در زمینه پیش بینی وضعیت هوا با تأکید بر اینکه روند تغییرات دمای هوا تا پایان هفته افزایشی خواهد بود، گفت: تا روز چهارشنبه در مرکز و شمال خراسان جنوبی بارش باران خفیف تا ملایم و در برخی مناطق رعد و برق و احتمال برف در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: از روز چهارشنبه تا روز پنج شنبه وزش شدید باد، گرد و خاک و کاهش دید افقی را برای مناطق مختلف استان پیش بینی می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035393

مهمترین اخبار ایران و جهان: