نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 21:20

کامل‌ترین شکل منجی آخرالزمان را شیعه معرفی می‌کند

کرمانشاه- امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به اعتقاد وجود منجی در تمام ادیان، گفت: کامل‌ترین شکل منجی آخرالزمان را شیعه معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم جشن نیمه شعبان که به همت اداره بهزیستی شهرستان اسلام آباد غرب و خیریه آبشار عاطفه‌های این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۲ موضوع درباره ظهور حضرت مهدی (عج) وجود دارد یکی شرایط ظهور و دیگری نشانه‌های ظهور است که زمینه‌های ظهور همان شرایط ظهور است.

وی افزود: نشانه‌های ظهور خود به ۲ قسمت حتمی و غیر حتمی تقسیم می‌شوند و خاصیت این نشانه‌ها این است که به عنوان یک شاخص و یا نماد از آن استفاده شود که نشانه‌های غیر حتمی بسیار زیاد هستند و بیش از ۲۰۰ نشانه برای ظهور حضرت وجود دارد که تشابه زنان و مردان به هم، بیماری‌ها، جنگ و موارد دیگر جز نشانه‌های غیر حتمی ظهور هستند.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: نشانه‌های حتمی شاخص‌هایی هستند که باید بسیار به آن دقت داشت نشانه‌ای مثل قتل نفس زکیه بسیار نزدیک به ظهور حضرت اتفاق می‌افتد یا خروج سفیانی که طبق گفته‌ها حدود ۹ ماه یا ۱۵ ماه قبل از ظهور اتفاق خواهد افتاد و خروج یمانی و صیحه آسمانی از نشانه‌های ظهور است.

زمانی موسوی گفت: مسئله‌ای که ما باید دقت بیشتری بر آن داشته باشیم شرایط و زمینه‌های ظهور است که همراهی و مقبولیت و پذیرش همگانی یکی از شرایط ظهور است چه بسا تعداد ۳۱۳ نفر از یاران امام زمان تکمیل شده باشد اما این شرط مقبولیت عمومی به اندازه کافی موفق نشده باشد و همین مانع ظهور باشد.

وی بیان کرد: با ظهور حضرت همه زیر چتر هدایت ایشان قرار می‌گیرد چرا که ایشان امام انس و جن هستند.

زمانی موسوی عنوان کرد: امام زمان (عج) ذخیره الهی است که خداوند این ذخیره را نگه داشته تا زمانی که مردم متوجه شوند تنها راه رسیدن به سعادت وجود امام زمان (عج) است.

امام جمعه اسلام آبادغرب مطرح کرد: اعتقاد به وجود منجی در تمامی ادیان وجود دارد اما کامل‌ترین شکل منجی آخرالزمان را شیعه بر اساس آموزه‌های قرآنی و اهل بیت معرفی کرده و این به خاطر ارتباطش با عالم وحی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077705

مهمترین اخبار ایران و جهان: