نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:50

برپایی ۱۵ نمایشگاه‌ عرضه صنایع دستی از ۲۰ اسفندماه در کرمانشاه

کرمانشاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی ۱۵ نمایشگاه‌ عرضه صنایع دستی از ۲۰ اسفندماه در کرمانشاه خبر داد.

امین کوگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات لازم در حوزه صنایع دستی در آستانه عبد نوروز، اظهار کرد: امسال نیز طبق روال هرساله و تاکید رئیس جمهور در راستای برپایی غرفه‌های صنایع دستی در استان‌ها و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: غرفه‌های عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات با حضور هنرمندان در غرفه‌های مشخص شده حصور خواهند داشت که فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی استان به گردشگران خواهد بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برپایی غرفه عرضه محصولات صنایع دستی در صورت کسی مجوز در فرودگاه‌ها و راه آهن، تصریح کرد: برپایی این غرفه‌های عرضه صنایع دستی در استان کرمانشاه و شهرستان‌های آن از تاریخ ۲۰ اسفندماه به طور رسمی خواهد بود.

کوگانی با بیان اینکه در استان کرمانشاه مشکلی تولید صنایع دستی نداشتیم، ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جاری از قانون تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه صنایع دستی استفاده شده در ۶۰ رشته صنایع دستی تولید خوبی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس در آستانه عید نوروز و ورود گردشگران علاوه بر برپایی نمایشگاه‌ها در ورودی تمامی شهرستان‌ها مکان‌هایی در مرکز استان کرمانشاه برای برپایی این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس مصوبه نهایی ستاد سفرهای نوروزی مقرر شده که ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی با ۱۵۰ غرفه در استان کرمانشاه برپا شود که در این نمایشگاه‌ها صنایع دستی و سوغات‌های پر طرف مانند گیوه، گلیم، محصولات چوبی، زیورآلات سنتی، چرم، میناکاری، نان برنجی، روغن حیوانی و… عرضه خواهد شد.

کوگانی در ادامه با تاکید بر برپایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در محوطه طاقبستان، اضافه کرد: بر اساس روال هرساله باتوجه به استقبال بالای گردشگران از این محوطه تاریخی و صنایعی دستی استان کرمانشاه امسال برپایی این با ۳۰ غرفه راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان به صادرات ۹ ماهه صنایع دستی در استان کرمانشاه تأکید کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده در ۹ ماهه سال‌جاری از گمرکات کشور امسال حدود ۲۱ دلار صادرات صنایع دستی از این استان به خارج از کشور صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079593

مهمترین اخبار ایران و جهان: