نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 17:06

نقض گسترده حقوق بشر مردم سوریه توسط غربی ها ضد انسانی است

آستارا- امام جمعه موقت آستارا، نقض حقوق بشر در قبال مردم زلزله زده سوریه توسط غربی ها و آمریکا را ضد انسانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر صالحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستارا ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث رسول گرامی اسلام و قدردانی از همه ملت ایران بویژه مردم شریف شهرستان آستارا به جهت حضور پرشور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: این روز را باید روز مردم و روز پیروزی مردم قلمداد کنیم.

امام‌جمعه موقت آستارا بیان کرد: مردم در این روز به شایستگی نشان دادند و پیروز شدند، این مردم در مقابل جنگ ترکیبی دشمن پیروزی شأن را به همه دنیا نشأن دادند و آنهایی که ادعا می‌کردند اخبار دنیا را بدون سانسور پخش می‌کنند با بیشترین سانسور مواجه شدند و نتوانستند پیروزی ملت ایران را به تماشای جهانیان قرار بدهند.

وی افزود: دشمنانی که منتظر بودند عدم حضور مردم را ببینند، مردم را با حضوری بیشتر و با کیفیت بهتر در هوای سرد و برفی در صحنه دیدند و مأیوس شدند که باید به آنها گفت از عصبانیت بمیرید که شما در میان ملت ایران هیچ وقت جایی نداشته‌اید.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه مردم ایران زمان شناس و موقعیت شناس خوبی هستند، ادامه داد: مردم ایران به شرایط اقتصادی نقد دارند اما کشورشان را دوست دارند و اجازه فتنه گری به کسی نمی‌دهند.

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به کمک‌های مردمی و دولتی ایران به مردم زلزله زده سوریه و ترکیه تصریح کرد: کشورهایی که می‌گویند ما فقط دولت‌ها را تحریم می‌کنیم نشان دادند که حرف‌هایشان دروغی بزرگ است و رویکردشان نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی و غربی است چرا که بیش از ۶۵ کشور کمک‌هایشان را به ترکیه فرستادند اما ۱۳ کشور فقط توانستند به مردم مظلوم سوریه کمک کنند.

وی افزود: مجموعه این مسائل دست به دست هم داد و چهره نقاب زده غرب که از حقوق بشر دفاع می‌کند ولی بزرگترین خیانت‌ها را به بشریت کرده برملا شد و سرکرده همه آنها که آمریکاست احترامی به حقوق بشر قائل نیستند و مردم ما بحق شناختند و بحق در مقابل آنها ایستادند و یکی از شعارهای مردم ما که در این ۴۴ سال هیچ وقت کهنه شده فریاد محکوم مرگ بر آمریکا بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام صالحی به سفر رئیس جمهور کشورمان به جمهوری چین اشاره کرد، افزود: در این سفر معاهدات مهمی امضا شد و بنا شد طرفین در امور اقتصادی همکاری‌هایی را باهم داشته باشند.

وی ادامه داد: چین آمادگی دارد به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کند که اگر این سرمایه گذاری ها و روابط آنطور که پیش بینی شده پیش برود گام بسیار بلندی در رونق اقتصادی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042093

مهمترین اخبار ایران و جهان: