نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 10:58

دولت بگوید چرا بودجه سال گذشته بدون اجازه مجلس تغییر کرد؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: ما هیچ موقع اعتراض نکردیم که چرا بودجه سال گذشته بدون اجازه مجلس تغییر کرد و دولت یک چیزی را می‌نویسد و چیز دیگری را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: چند روز است نماینده دولت اظهاراتی در صحن مجلس دارد که بازخورد مناسبی در رسانه‌ها ندارد.

وی متذکر شد: ما هیچ موقع اعتراض نکردیم که چرا بودجه سال گذشته بدون اجازه مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و ۱۲۰ همت کسری بودجه را خارج از چارچوب قانونی تأمین کردید، ما هیچ‌گاه پشت تریبون اعلام نکردیم که یک چیزی می‌نویسید و چیز دیگری را اجرا می‌کنید.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: چرا به گونه‌ای صحبت می‌کنید که واقعیت را مغلوب کند؟ این صحبت‌ها که نماینده دولت مطرح می‌کند که مجلس شورای اسلامی با مصوبات خود درآمد آنها را کاهش می‌دهد، حرف غلط و غیرکارشناسی است.

گفتنی است، بابک افقهی نماینده دولت بود در جریان مخالفت با پیشنهاد یکی از نمایندگان مطرح کرد که مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد ۴۰ همت بار مالی را به دولت تحمیل کرده و ساختار مالی را برهم می‌ریزد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065805

مهمترین اخبار ایران و جهان: