نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 12:10

مشترکین شرکت گاز در کردستان از مرز 605 هزار مورد گذشت/تخفیف 50 میلیاردتومانی گازبها در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه طی سالجاری 20 هزار مشترک جدید به مشترکین گاز استان اضافه شد، گفت: تعداد مشترکین در استان از مرز 605 هزار گذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری در اختتامیه دومین جشنواره رسانه و گاز در سنندج اظهار کرد: دومین جشنواره گاز و رسانه در 6 بخش و 5 محور شامل توسعه گازرسانی، گاز و ایمنی، مصرف بهینه و نقش گاز در حفظ منابع طبیعی برگزار شد.

وی با بیان اینکه گازرسانی مستمر و ایمن به تمام نقاط استان رسالت اصلی شرکت گاز است، گفت: از سیاست‌های نظام این است که در خدمت رسانی هیچ نقطه را متمایز نمی‌داند و در همین راستا گازرسانی در تمام نقاط استان حتی صعب العبورترین نقاط انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: فرهنگ استفاده بهینه از گاز طبیعی از دیگر سیاست‌های مهم شرکت گاز در سطح استان است که در همین راستا برگزاری برنامه های فرهنگی همچون این جشنواره در دستور کار قرار گرفته است.

فعله‌گری با بیان اینکه استفاده بی‌رویه از هرگونه انرژی جایز نیست، گفت: گاز ثروت ملی است هرچند کشور ما دارای ذخایر زیادی گازی است اما این سرمایه باید برای آیندگان حفظ شود.

وی تصریح کرد: در هفته اخیر شاهد چند انفجار گاز در منازل شهروندان بودیم که دلیل آن عدم رعایت اصول ایمنی در مصرف این انرژی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده بهینه و ایمنی از گاز هستیم که این مهم به عنوان یک اولویت در استان دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به بازدید و پایش مصرف گاز به صورت مستمر در ادارات گریزی زد و گفت: 15 هزار و 700 مورد بازدید از ادارات و تاسیسات موتورخانه‌ای در سطح استان انجام شده است.

فعله‌گری اذعان کرد: ورود گاز به هر نقطه فواید مختلفی از جمله رشد ارزش افزوده دارد و می‌تواند در توسعه و رونق هرچه بیشتر نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: طبق تعهدات و مصوبات سفر رییس جمهور گازرسانی به یک شهر و 95 روستا طی سالجاری هدف گذاری شده بود که به صورت کامل عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه 33مین شهر استان طی سالجاری به شبکه گاز وصل و پرونده گازرسانی شهرها در استان بسته شده است، گفت: یک هزار و 573 روستا و و در مجموع  99 درصد از کل جمعیت استان زیرپوشش خدمات گازرسانی قرار دارند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز کردستان، کلنگ 60 روستای باقیمانده استان که جز مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده طی سالجاری به زمین زده شده است.

به گفته فعله‌گری، با برنامه‌ریزی که صورت گرفته در هفته دولت سال آینده جشن گاز رسانی به کل استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالجاری 20 هزار مشترک جدید به مشترکین گاز استان اضافه شده است، گفت:  تعداد مشترکین گاز در استان از مرز 605 هزار گذشت.

وی با اشاره به اینکه سال جاری بیش از 200 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه گاز وصل شده است، تصریح کرد: یک هزار و 207 واحد تولیدی و صنعتی گازرسانی شده و 50 میلیون لیتر سوخت مایع از گردونه مصرف خارج شده است.

وی به تعرفه جدید گاز گریزی زد و گفت: این تعرفه از آذرماه اعلام شد بخشی از مصرف کننده مبلغ گاز بها مقداری بالا رفت اعتراضاتی در سطح کشور صورت گرفته به دستور ریاست جمهور 70 درصد از اضافه بها تخفیف داده شد.

به گفته وی، 50 میلیارد تومان تخفیف گاز بها در همین 2 ماه گذشته صورت گرفته است که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088205

مهمترین اخبار ایران و جهان: