نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 14:46

دستگاه قضایی از ظرفیت بزرگان برای ترویج فرهنگ عفو استفاده می کند

ایلام-رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی از ظرفیت بزرگان برای ترویج فرهنگ عفو استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صادقی ظهر روز یکشنبه در نخستین همایش صبر استان ایلام اظهار داشت: بزرگی در تکبر و خودستایی نیست، بلکه فروتنی و گذشت است که نام انسان را جاودان و ماندگار می‌کند و این افراد همواره در طول تاریخ به عنوان الگو و نماد معرفی شده‌اند.

وی گفت: تجربه نشان داده انتقام کام افراد را تلخ و ممکن است خوشحالی لحظه‌ای را به دنبال داشته باشد، ولی در نهایت پشیمانی افسوس را در پی دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی استفاده از توان و ظرفیت بزرگان اقوام و طوایف را در جهت بسط فرهنگ عفو و گذشت با جدیت دنبال می‌کند و خوشبختانه تاکنون نیز از این رویکرد نتایج ملموس و مثبتی دریافت شده است.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: فرهنگ صلح و سازش و تشکیل جامعه صلح یاران ریشه در مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس دارد که آبرو و توان خود را برای دفاع از کیان این سرزمین در طبق اخلاص گذاشتند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: استفاده از ظرفیت بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان اقوام و طوایف از اولویت‌های دستگاه قضا برای کاهش پرونده‌های محاکم است.

وی اضافه کرد: پیگیری اختلافات در محاکم قضایی باید آخرین مرحله باشد و همه تلاش کنیم در شوراهای حل اختلاف این مسائل برطرف شود و از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: هیات‌های صلح بدون توقع مادی در این مسیر حرکت می‌کنند و بسیاری از آنان حتی برای حل و فصل اختلاف کمک مادی نیز می‌کنند، این هیات‌ها مختص دستگاه قضایی نیستند و باید سایر دستگاه‌های نیز با ورود به این عرصه به تاثیرگذاری آنها کمک کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088405

مهمترین اخبار ایران و جهان: