نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 15:59

تأکید بر رعایت مسائل فرهنگی در ایام نوروز/حضور بیش از ۲۰ میلیون گردشگری در مازندران فرصت بی‌نظیری است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه ما مسؤول ارائه خدمات به گردشگران هستیم، گفت: نباید شاهد رهاشدگی فرهنگی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته و خدمت‌رسانی، اظهار کرد: حضور بیش از ۲۰ میلیون گردشگری در استان فرصت و هم سرمایه بسیار خوبی برای مازندران محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، گفت: واقعا مسجد می‌تواند در راستای صلح و سازش، آزادسازی زندانیان، محله مهدوی و سایر می‌تواند گام‌های موثری بردارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رعایت شئون فرهنگی ضرورت دارد، تصریح کرد: موضوع مهم اینکه مازندران به‌عنوان میزبان گردشگران مطالباتی دارد و مسافران باید بدانند اینجا حساب و کتاب دارد که باید مورد توجه قرار دهند.

وی با اعلام اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این ایام پای کار بیایند، اظهار کرد: حتما تشکل‌هایی هستند که به‌ویژه در ماه رمضان و محوطه امامزادگان می‌خواهند حرمت‌شکنی کنند و ما هم نباید منفعل باشیم و از حالت انفعال خارج شد و منسجم و قدرتمند ورود پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: نظارت بر بازار، نرخ، اجناس و اقلام و سایر مساله‌ای است که باید جدی بگیریم تا مردم ناراضی نباشند.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه امروز ناراضی کردن و ناراضی‌تراشی بزرگ‌ترین رفتار نادرست است، تصریح کرد: چالش‌هایی که داریم واقعا قابل توجه است و باید برای آنها فکر شود.

وی با بیان اینکه همه نیروهای فرهنگی باید بسیج شوند، افزود: نباید شاهد رهاشدگی فرهنگی باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه کمرنگ شدن معنویت به هیچ بهانه‌ای پذیرفته شده نیست، حتی به بهانه شادی، اظهار کرد: نشاط معنوی بالاترین نشاط است، باید به معیشت بپردازیم و باید بگوییم در دولت سیزدهم گام‌های خوبی برداشته شده است.

محمدی لائینی یادآور شد: باید از فضای معنوی ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را کنیم و فضاسازی رسانه‌‌ای و عینی در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در سال آینده فعال‌تر باشد، گفت: پیگیری در ارتباط با مصوبات نیز بسیار مهم است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088705

مهمترین اخبار ایران و جهان: