نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 14:17

شهرک صنعتی شهرکرد با کمبود شدید نیروی کار مواجه است

شهرکرد_معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرک صنعتی شهرکرد با کمبود شدید نیروی کار مواجه شده‌ایم و واحدهای تولیدی نیازمند کارگر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم منزوی ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: در پروژه‌های اقتصادی یکی از مشکلات این است که دستگاه‌های اجرایی با فرمانداران همراه نیستند.

وی افزود: در شهرک صنعتی شدید با کمبود نیروی کار مواجه شده‌ایم و واحدهای تولیدی نیازمند کارگر هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید به فکر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در خارج از شهرک‌های صنعتی شهرکرد نیز باشیم.

منزوی عنوان کرد: فرماندار شهرستان شهرکرد پروژه‌های اقتصادی خارج از شهرک صنعتی را احصاء کند، این فرایند باید با دیدگاه توسعه شهرکرد صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کابری‌های مغفول مانده در سطح شهرکرد شناسایی و در اختیار اصناف قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سرمایه‌گذاران زمانی که با مسؤولان مواجه می‌شوند از اینکه هیچ حمایتی از آنان انجام نمی‌شود گلایه دارند، سرمایه‌گذار احتیاجی به پول و اعتبارات ندارد بلکه صرفاً نیازمند حمایت است.

منزوی تصریح کرد: بیشترین نارضایتی و شکایات از ادارات شهرستانی است، تلاش می‌شود سرمایه‌گذار جذب می‌شود بعد مسیر کاری وی در سطح یک کارشناس شهرستانی متوقف می‌شود.

وی یادآور شد: طرح پارک آبخیز چشمه‌زنه هفشجان اقدام بسیار خوبی بود که در توسعه گردشگری شهر هفشجان بسیار اثرگذار است لذا طرح جامع آن سریعاً تهیه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شهرکرد شهر گردشگری نیست اما هر کسی به این استان سفر می‌کند به مرکز آن نیز می‌آید، مگر اینکه از مسیر دیگری وارد استان شده باشد.

منزوی گفت: لازم است یک هتل مناسب برای استقرار گردشگرانی که به شهرکرد سفر می‌کنند در این شهرستان احداث شود.

وی افزود: هتل فردوس تهلیجان چندین سال است که در دست اجرا و هنوز تکمیل نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بانک‌های استان با آن مواجه هستند این است که چون مردم در بانک‌ها سپرده‌گذاری نمی‌کنند، پول رسوب نمی‌کند و لذا اعتبارات کافی برای پرداخت تسهیلات ندارند.

منزوی عنوان کرد: اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری را دارد، پول خود را در بانک‌های این استان سپرده کند تا به طرح‌های اشتغال‌زایی که نیازمند تزریق اعتبارات هستند کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: غرب شهرکرد به لحاظ اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار دارد، چالشتر، مهدیه و اشکفتک در ظاهر نشان نمی‌دهند اما به نوعی به حلبی آباد تبدیل شده‌اند، اجرای طرح‌هایی مثل پرورش اسب، دامداری‌ها و… در غرب شهرکرد مطرح شده اما اجازه کار به آن‌ها داده نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دلیلی ندارد سرمایه‌گذار همه مجوزها را داشته باشد اما از اجرای طرح وی به دلیل مشکلات اجتماعی جلوگیری شود.

منزوی تاکید کرد: روح سرمایه‌گذاری در غرب شهرکرد مرده است چون اجازه کار به وی داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: در مجتمع‌های دامداری شهرکرد در جاده این شهر به شهرستان فارسان شرایط مناسبی وجود ندارد که نیازمند پیگیری است و فرماندار شهرکرد باید به این موضوع ورود کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1244149

مهمترین اخبار ایران و جهان: