نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 20:56

بسته حوادث؛ از کشف سلاح و سرقت رمز ارز تا هتک حرمت در فضای مجازی و از هم پاشییدن دورهمی اراذل و اوباش

اخبار پلیس و حوادث امروز استان فارس حکایت از وقایع مختلف در فضای حقیقی و مجازی دارد که کلاهبرداری های مجازی و هشدارهای پلیس فتا به شهروندان از پرتکرارترین موارد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهمترین اخبار حوادث استان فارس در روزی که گذشت به شرح زیر است.

برداشت 16 میلیارد از کیف پول دیجیتالی شاکی توسط برادر کوچکتر

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز 16 میلیارد ریال رمز ارز از کیف پول دیجیتالی برادر خود کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی شکایت مردی 29 ساله مبنی بر برداشت غیرمجاز رمز ارزهای وی از کیف پول دیجیتالی خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت چندی پیش متوجه شده است که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمز ارز وی شده و حدود 16 میلیارد ریال رمز ارز به صورت غیر مجاز از کیف پول وی در چندین مرحله برداشت شده است.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی به این پلیس احضار کنند.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم برادر کوچکتر شاکی بوده است، گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با مواجهه به مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را برداشت غیرمجاز پول از حساب برادر خود عنوان کرد.

وی گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری 12کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

سلیمانی از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.
 
 کشف 12 قبضه سلاح سرد و گرم از مخفیگاه متهمان

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری 12 نفر اراذل و اوباش خبر داد که با تشکیل کاروان موتورسوار، در سطح شهر قدرت نمایی می‌کردند.

سرهنگ محمدهاشم قسام در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، دستگیری اراذل و اوباشی که با راه اندازی کاروان موتوری و قدرت نمایی، مُخلّ نظم و امنیت عمومی شهر بودند، به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 قرار گرفت.

وی افزود: افسران پلیس با اقدامات فنی موفق شدند محل تجمع متهمان در باغی اطراف شهر را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه 12 نفر اراذل و اوباش سابقه دار را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: در بازرسی از پاتوق متهمان، 11 قبضه سلاح سرد، یک قبضه اسلحه جنگی کلت، یک افشانه فلفلی و دستگاه شوکر برقی و مقادیری اقلام ممنوعه کشف و ضبط شد.

سرهنگ قسام با بیان اینکه دستگیر شدگان به اتهام نزاع دسته جمعی منجر به جرح، تخریب اموال، ایجاد مزاحمت و قدرت نمایی با سلاح سرد پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، از همراهی و مشارکت مردم در حفظ امنیت عمومی و برخورد با قانون گریزان قدردانی و تشکر کرد. 

 دانش‌آموز نخبه عامل دسترسی غیر مجاز به صفحات اینستاگرام دختر دانش آموز

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری نوجوان نخبه‌ای که با  دسترسی غیرمجاز به صفحات اینستاگرام دختر دانش آموز موجب هتک حیثیت وی شده بود، خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی در این باره بیان کرد: خانمی با در دست داشتن شکواییه ای به پلیس فتا شهرستان مرودشت مراجعه و عنوان کرد که شخصی ناشناس با قطع دسترسی وی به  صفحه اینستاگرامش اقدام به ارسال پیام به مخاطبینش نموده و این موضوع موجب هتک حیثیت وی و ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای خانواده اش شده است.

وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم که دانش آموز نخبه در یکی از مدارس پسرانه این شهرستان بود، شناسایی و با اخذ دستور قضائی دستگیر شد.

سرهنگ زینلی گفت: متهم 16 ساله در تحقیقات اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب شهرت و کنجکاوی عنوان کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، افزود: ضرورت دارد افراد با آگاهی کافی از فضای مجازی وارد آن شوند؛ چرا که برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیرقابل جبران است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228849

مهمترین اخبار ایران و جهان: