نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 22:44

صدور شناسنامه رایگان شد/ ثبت تولد سه قلویی در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از رایگان شدن صدور شناسنامه به نام معصومه خبر داد و گفت: از هزار و ۲۸۳ نوزاد متولد شده استان در فرودین ماه ۶۳۳ نفر دختر بوده‌اند.

مرتضی امیرآبادی زاده مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، صدور شناسنامه‌ نوزادانی‌ که به نام معصومه باشند، رایگان است.

وی افزود: والدینی که امروز برای دریافت شناسنامه نوزاد خود به ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی مراجعه داشته باشند و نام فرزند خود را معصومه انتخاب کنند، از پرداخت تعرفه شناسنامه نوزاد معاف بوده و میهمان این اداره کل هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد:  انتخاب اسامی نیکو برگرفته از فرهنگ والای اسلامی و ایرانی همواره مورد تاکید ثبت احوال استان بوده و این مهم در طول سال نیز به طور مستمر مورد تاکید است.

امیرآبادی زاده یادآور شد: فروردین امسال هزار و ۲۸۱ نوزاد در خراسان جنوبی متولد شده اند که از این تعداد ۶۳۳ نوزاد، دختر بوده اند.

وی افزود: اسامی فاطمه، فاطمه زهرا، ریحانه و زهرا نیز در گروه دختران دارای بیشترین فراوانی نام است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیشترین نوزادان متولد شده در فروردین امسال فرزندان دوم، سپس اول و بعد سوم خانواده ها بودند.

امیرآبادی زاده خاطرنشان کرد: در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۹ درصد ولادت در خراسان جنوبی رشد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مدت ها روند ولادت در خراسان جنوبی افزایشی شده است و در فروردین سالجاری هزار ۲۸۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: فروردین امسال میانگین سن مادران ۲۹.۶ و پدران ۳۳.۷ سال بود.

امیرآبادی زاده متذکر شد: در این مدت یک مورد سه قلوزائی در شهرستان بیرجند و ۱۲ مورد دوقلوزائی نیز در خراسان جنوبی به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: جمعیت خراسان جنوبی بالغ بر ۸۳۶ هزار نفر تا پایان فروردین برآورد شد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228949

مهمترین اخبار ایران و جهان: