نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 09:31

آزادسازی ۱۸۲ زندانی جرائم غیر عمد در نایین

فرماندار شهرستان نایین گفت: در یک سال گذشته تعداد ۱۸۲ زندانی جرائم غیر عمد زندان نایین جمعاً با مبلغ بالغ بر ۲ میلیارد تومان از بند رهایی یافتند.

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار فارس از نایین اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما آزادسازی زندانیان به خصوص عزیزانی که دچار جرائم غیر عمد شده‌اند، است که به یاری خدا همه ساله شاهد کمک‌های خداپسندانه و قابل توجه مردم در این امر خیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه زندان شهرستان نایین از هفت قوه قضاییه زندانی می‌پذیرد، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان نایین جمعاً با مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان از بند رهایی یافتند که تقریبا یک میلیارد تومان از طریق جشن گلریزان و با همت خیرین و مردم عزیز جمع آوری شده است.

کریمی تصریح کرد: در دو ماهه گذشته نیز دو نفر از زندانیان از طریق برنامه یک شهر ضیافت با مبلغ بدهی ۵۰۰ میلیون تومان آزاد و به آغوش گرم خانواده برگشتند.

فرماندار نایین با اشاره به حمایت از برخی خانواده‌های زندانیان در ایام عید نوروز، خاطرنشان کرد: اگر سرپرست یک خانواده در گوشه زندان مستأصل بماند قطعاً زمینه بروز نابسامانی‌ها در زندگی خانواده‌ها به وجود می‌آید و خدا را شاکریم که در کنار ستاد دیه، کمک‌های مردمی و خیرخواهانه نیز بسترساز آزادی چنین زندانیانی شده است.

وی ضمن تشکر از مدیر زندان شهرستان نایین، گفت: خدمت‌گذاران در مجموعه زندان نایین سعی کرده‌اند در حوزه فرهنگی و اشتغال شرایط مساعدی را برای زندگی زندانیان در زندان و همچنین برای خانواده‌های آنان داشته باشند.

کریمی بیان کرد: با برگزاری دوره‌های حرفه آموزی و کارگاه‌های آموزشی، اشتغال ۱۴۲ نفر خارج از زندان و اشتغال کارگاهی ۵۰ نفر داخل زندان فراهم شده است.

فرماندار نایین اضافه کرد: تا کنون ۳۳۱ نفر در دوره‌های تسبیح سازی، چرم دوزی، کوتاه کردن مو، پرورش شتر مرغ و دام، لوله کشی گاز و اتصالات قطعات فلزی در داخل زندان، مهارت آموخته‌اند.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217605

مهمترین اخبار ایران و جهان: