نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 07:46

رشد صد درصدی همدان در احداث واحدهای صنایع تبدیلی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان از رشد صد درصدی همدان در احدا ث واحدهای جدید صنایع تبدیلی و غذایی خبر داد و گفت: این میزان در ایجاد اشتغال مستقیم ۱۰۵ درصد و در سرمایه گذاری ۱۸۱ درصد بوده است.

حسن محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه اظهار کرد: سال پیش از ۳۲ فقره واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت تولید بالغ بر ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات و توان جذب بیش از ۳۰۷ هزار تن و اشتغال ۷۶۲ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت عملکرد این حوزه به تعهد تعیین شده در برنامه ششم در فرآوری ۱۳۵ درصد و در بازسازی و نوسازی صد درصد بوده است افزود: این میزان در احداث واحد جدید صد درصد، در ایجاد اشتغال مستقیم ۱۰۵ درصد و در سرمایه‌گذاری ۱۸۱ درصد بوده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: اشتغال در پایان سال پیش حدود ۱۲.۸۸ درصد، فرآوری ۱۰.۸ درصد، ایجاد واحد جدید ۷.۹ درصد و سرمایه‌گذاری کل ۱۳.۱ درصد نسبت به سال پیشتر رشد داشته که چشمگیر بوده است.

وی به صدور ۱۱۰ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی بیش از ۳۸۴ هزار تن انواع محصول و اشتغال یک‌هزار و ۵۶۰ نفری اشاره کرد و گفت: افزون بر این صدور ۱۹ فقره طرح توسعه نیز در دستور کار بوده است.

محمدی با بیان اینکه ۲۱۱ فقره موافقت اولیه صادر و ۱۳۰ فقره طرح به سیستم بانکی به منظور اخذ تسهیلات معرفی شده است یادآور شد: عقد قرارداد و اخذ تسهیلات به تعداد ۲۱ فقره و با مبلغ ۵/۱۰۱۳ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال۳۳۰ نفر و ظرفیت تولید ۷۶ هزار و ۸۷۰ تن انواع محصولات انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این حوزه استان موفق عمل کرده چراکه چهار واحد صنایع تبدیلی و غذایی عنوان نمونه ملی و استانی کسب کردند اضافه کرد: این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1276505

مهمترین اخبار ایران و جهان: