نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:23

نمایان شدن شهر «کاخوفکا» با فروکش کردن سیل

رئیس منطقه «نووا کاخوفکا» در خرسون گفت آب تقریباً از قلمروی این شهر که پیش‌تر در پی تخریب سد کاخوفکا دچار سیل‌زدگی شد، خارج شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر لئونتیف» رئیس منطقه «نووا کاخوفکا» شنبه (۱۰ ژوئن) گفت آب تقریباً از قلمروی این شهر که پیش‌تر در پی تخریب سد کاخوفکا دچار سیل‌زدگی شد، خارج شده است. 

این مقام محلی به رسانه‌های روسیه گفت: کل شهر از آب رها شده است. شروع به تخلیه آبی کرده‌ایم که همچنان در زیرزمین‌هاست. تامین انرژی راه‌اندازی شده است. 

وی در ادامه توضیحات خود گفت فعالیت عادی زندگی در منطقه ظرف یک هفته احیا خواهد شد اما حتی آن زمان کار زیادی برای بازسازی منطقه به دلیل شدت آسیب وارد به آن وجود دارد. 

«ولادیمیر سالدو» سرپرست فرمانداری خرسون هم گفت تعداد افراد بستری شده در مناطق سیل‌زده به ۷۷ نفر رسیده است. 

وی افزود حدود هفت هزار نفر از جمله ۳۲۳ کودک از منطقه خارج شده‌اند و از کل افراد خارج شده، حدود ۱۵۰۰ نفر در مراکز اسکان موقت هستند. 

بخش بالایی سد نیروگاه کاخوفکا روی رودخانه دنیپرو در شبانه‌روز دوشنبه تا سه‌شنبه دچار آسیب شد اما به طور کامل تخریب نشد. این تخریب باعث خروج غیر قابل کنترل آب به شهرهای تحتانی آن شد. مسکو و کی‌یف یکدیگر را مقصر تخریب این سد می‌دانند. 

سد نووا کاخوفکا ششمین و آخرین مرحله از آبشارهای نیروگاه برق آبی در پنج کیلومتری شهر نووا کاخوفکا در منطقه خرسون قرار دارد؛ منطقه‌ای که سپتامبر ۲۰۲۲ در پی یک همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277105

مهمترین اخبار ایران و جهان: