نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 12:01

بازدید وزیر اقتصاد از طرح آبرسانی ارس به تبریز

وزیر اقتصاد در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان شرقی از پروژه طرح آبرسانی ارس به تبریز و پروژه استادیوم پنج هزار نفری شهر مرند بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان شرقی صبح روز جمعه نوزدهم خرداد ماه از پروژه طرح آبرسانی ارس به تبریز بازدید کرد.

تأمین نیاز آب شرب و بهداشتی تبریز و سایر شهرها و روستاها و مراکز جمعیتی تحت پوشـش شـامل شهرک‌های جدیدالاحداث واقع در مسیر خط انتقـال بـا جمعیتی در حـدود ۳.۵ میلیون نفر در افق سال ۱۴۲۵ به همراه تامین نیاز آبی منطقــه‌ آزاد تجـــاری ، صنعتی ارس و سـایر صـــــــــنایع و شهرک‌های صنعتی و نیـز تـأمین حقآبــه ی زیست محیطی دریاچه ارومیـه بـه میـزان ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال از طریـق هدایت پساب تصفیه خانه فاضلاب طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و تعادل بخشـی آبخوان‌هـا و منـابع آب زیرزمینـی حوزه‌ی دریاچه‌ ارومیه از اهداف این طرح بوده و عملیات اجرایی فاز دوم طرح در تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۱ آغاز شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین امروز از پروژه نیمه کاره استادیوم پنج هزار نفری شهر مرند بازدید کرد و از نزدیک در جریان مراحل ساخت و مشکلات این پروژه قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272693

مهمترین اخبار ایران و جهان: