نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 13:57

خیران ۸ هزار میلیارد تومان در ساخت مدرسه کمک کردند/ کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۷ هزار مربی پرورشی در کشور فعالیت دارند، گفت: برای رسیدن به جایگاه مطلوب در این حوزه تا ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور نیاز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در آیین تجلیل از معلمان نمونه خراسان‌شمالی اظهارکرد: طی سال تحصیلی جاری مجوز جذب ۵۸ هزار نیروی فرهنگی در کشور صادر شده است که از این تعداد ۱۱ هزار نفر مربی پرورشی هستند.

وی گفت: در حال حاضر در فضای آموزش‌وپرورش کشور، ۴۷ هزار مربی پرورشی فعالیت دارند که هشت هزار نفر امسال بازنشسته خواهند شد و با جذب نیروهای جدید تنها سه هزار نفر به مجموعه اضافه می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: مقام معظم رهبری به جایگاه و جذب معلمان پرورشی و فرهنگی تأکید ویژه‌ای دارد، براین‌ اساس برنامه‌ریزی بر این است که طی چند سال آینده برای جبران کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی گام‌های خوبی برداشته شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: رتبه‌بندی معلمان مسئله بزرگی است و برای رسیدن به جایگاه اصلی این مسیر ادامه دارد، نیاز به رفع اشکال و احتمالاً اصلاح آیین‌نامه است.

وی بیمه شاغلان و بازنشستگان، مطالبات فعلی و قبلی فرهنگیان، مستقلات و املاک آموزش و پرورش، بهسازی فضاهای پرورشی و فرهنگی را بخشی از مسائل اصلی آموزش‌وپرورش خواند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه‌ با بهسازی فضاهای پرورشی و فرهنگی در سراسر کشور توضیح داد: طی سال گذشته بعد از هشت سال که هیچ توجهی به اردوگاه‌ها نشده بود و کرونا نیز به مدت سه سال مانعی برای ادامه این فعالیت شده بود، بهسازی فضاهای پرورشی در دستور کار قرار گرفت.

باقرزاده اضافه کرد: برای بهسازی فضاهای ورزشی و پرورشی و تفریحی برای نخستین‌بار مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در پایتخت ۳۰ درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند، گفت: طی سال گذشته میزان کمک‌های خیران از یک و نیم هزار میلیارد تومان به هشت هزار میلیارد تومان رسید که رشد قابل‌توجه به دلیل مشارکت ۵۰ درصدی آموزش‌وپرورش در ساخت پروژه‌ها بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: متأسفانه در حال حاضر نظام ارزیابی دانش‌آموزان صرفاً به‌صورت آموزشی است و پرونده تربیتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: نبود پیوند بین پرونده آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان باعث می‌شود که شناخت درستی از آن‌ها در دست نباشد و دانش‌آموزان بر اساس نمره به رشته‌های تحصیلی معرفی می‌شود و شاید به‌درستی انتخاب رشته آنها صورت نمی‌گیرد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194349

مهمترین اخبار ایران و جهان: