نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 15:37

امام جمعه موقت بوشهر: در زمانه ما رفتن به حوزه‌های علمیه وجوب عینی است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امروز رفتن به حوزه‌های علمیه از وجوب کفایی خارج و نزدیک به وجوب عینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت‌السلام عبدالحسین مصلح امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به سالروز اشغال و تعرض به فلسطین از سوی رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی در سال ۱۹۴۷، افزود: امروز مهمترین اولویت کشورهای مسلمان به خصوص ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت از انتفاضه فلسطین است.

وی با اشاره به پیروزی‌های مقاومت در مقابل رژیم اشغال‌گر قدس افزود: انتظار می‌رود پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص نابودی رژیم کودک‌کش اسرائیل طی مدت ۲۵ سال آینده محقق شود هرچند شواهد نشان می‌دهد این پیش‌بینی زودتر از این زمان محقق می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به سالروز لغو نهایی قانون ننگین کاپیتالاسیون در سال ۵۸ اعلام داشت: باید وضعیت ایران و وابستگی‌های کشور به استکبار جهانی در قبل از انقلاب بررسی شود.

این مقام مسؤول با اشاره به مصونیت مستشاران آمریکایی در ایران پیش از انقلاب اسلامی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی این قانون از میان برداشته شد و آمریکایی‌ها با خواری و ذلت از کشور بیرون رانده شدند. امروز ایران اسلامی بعنوان تنها کشور در دنیا مفتخر است که حضور آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را تحمل نمی‌کند.

وی  با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه گفت: امروز رفتن به حوزه‌های علمیه از وجوب کفایی خارج و نزدیک به وجوب عینی شده است. می‌طلبد دختران و پسران این سرزمین در مسیر شاگردی مکتب امام جعفر صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) قرار گیرند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز بزرگداشت زبان فارسی گفت: همه ما باید نسبت به حفظ این ارزش ملی خود متعهد و غیرتمندانه از این زبان پاسداری کنیم.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206405

مهمترین اخبار ایران و جهان: