نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 16:51

حمایت الجزائر از قدس و مسجد الأقصی

وزارت خارجه الجزائر در بیانیه‌ای حضور وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی تحت حمایت نظامیان این رژیم را بشدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه الجزائر در بیانیه‌ای حضور غیرقانونی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی تحت حمایت نظامیان این رژیم را محکوم کرد و آن را نقض آشکار و مکرر قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

در این بیانیه آمده است، الجزائر این اقدامات تحریک‌آمیز را که در پی تجاوزات سازماندهی شده علیه ملت فلسطین و حقوق مشروع و غیر قابل تصرف آن صورت می‌گیرد، محکوم می‌کند.

«ایتمار بن گویر» وزیر افراطی امنیت قومی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز)، برای دومین بار از زمان تصدی پست وزارت در کابینه «بنیامین نتانیاهو» به صورت غیرقانونی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست وارد صحن‌های مسجدالاقصی شد.

به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، الجزائر همچنین جامعه جهانی را به مسئولیت‌پذیری در قبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین فراخواند.

الجزائر همچنین بر همبستگی کامل با ملت برادر فلسطین و موضع ثابت این کشور برای یاری فلسطینیان جهت بازپس‌گیری حقوق مشروع خود از جمله تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تأکید کرد.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230849

مهمترین اخبار ایران و جهان: