نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 17:48

رابرت کندی: سیا قطعاً در قتل عمویم دست داشت

«رابرت اف. کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در مصاحبه‌ای گفت معتقد است سیا در ترور «جان اف.کندی» عموی او که سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده بود، دست داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت اف. کندی جونیور» نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در مصاحبه‌ای گفت معتقد است سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) در ترور «جان اف.کندی» عموی او و سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده دست داشته است. 

او در پاسخ به این سوال که «آیا معتقدید آن‌ها (سیا) در قتل عموی شما دست داشتند؟» بدون مکث پاسخ داد «قطعاً در قتل و لاپوشانی ۶۰ ساله آن دست داشتند». وی افزود: آن‌ها هنوز هم اسنادی که باید به لحاظ قانونی منتشر کنند را منتشر نمی‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و برادرزاده رئیس‌جمهور ترور شده این کشور همچنین گفت اولین واکنش پدرش «رابرت اف. کندی» که به عنوان دادستان کل در دوره ریاست‌جمهوری برادرش مشغول بود، این بود که سیا این کار را کرد. وی فاش کرد پدرش اندکی بعد از ترور برادر خود با سیا تماس گرفت و پرسید: آیا افراد شما این کار را کردند؟

او در ادامه گفت پدرش زمانی که نامزد انتخابت ریاست‌جمهوری بود، قصد داشت در صورت انتخاب، سیا را متلاشی و آن را مجدداً سازماندهی کند. 

رابرت اف. کندی جونیور چهارشنبه (۳۰ فروردین) رسماً نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد. 

به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستقر در مرحله درون‌حزبی انتخاب از سوی یک فرد هم‌حزبی رویدادی است که کمتر اتفاق می‌افتد هر چند که چه در میان جمهوری‌خواهان و چه در میان دموکرات‌ها بدون سابقه نیست. 

رابرت اف. کندی جونیور ۶۹ سال دارد و  پسر سناتور رابرت اف. کندی است که او هم در سال ۱۹۶۸ ترور شد. او اخیراً در سخنرانی اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اذعان کرد که واشنگتن گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195149

مهمترین اخبار ایران و جهان: