نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 21:40

زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی تامین شود

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید طی یک ماه آینده اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی شناسایی و تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان با بیان اینکه موارد و مسائل لازم برای اجرای بدون وقفه و مانع زدایی از طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان شناسایی و احصا شود، افزود: باید بانک اطلاعاتی بنیاد مسکن در خصوص اراضی واگذار شده دقیق و کامل باشد و میزان واگذاری اراضی در سامانه اطلاعاتی ثبت شود.

وی ادامه داد: فرآیند واگذاری اراضی در روستاهای داخل و خارج حریم شهر باید مشخص و همچنین نحوه قیمت گذاری اراضی واگذاری نیز تعیین شود.

معتمدیان اضافه کرد: باید دستگاه‌های اجرایی به صورت متحد و یکپارچه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه داشته باشند تا مانعی در اجرای طرح وجود نداشته باشد.

معتمدیان یادآور شد: دستگاه‌های خدمات رسان نیز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام داشته باشند و همچنین اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین در روستاها نیز با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: ۲۰ روستا در سطح استان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین شناسایی شود و طرح‌هایی مختص آن روستا اجرایی شود تا زمینه اشتغال‌زایی جوانان منطقه را فراهم کند.

ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی سهمیه روستاهای آذربایجان‌غربی از طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز ر این جلسه گفت: سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است که از این میزان ۵۲ هزار واحد متعلق به مسکن روستایی است.

سید محسن حمزه‌لو افزود: با این آمار باید سالانه ۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته و تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: اراضی مورد نیاز برای توسعه مسکن روستایی تأمین شده و در حال حاضر این اراضی قابلیت بارگزاری و ساخت ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مشکلی از بابت تأمین زمین در روستاها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

حمزه‌لو افزود: در صورت شناسایی و اعلام نیاز، اراضی مورد نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأمین و آماده اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1242693

مهمترین اخبار ایران و جهان: