نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 11:10

مردم خرمشهر دلیرانه ۳۵ روز مقاومت کردند

تایباد ـ فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: مردم خرمشهر دلیرانه ۳۵ روز مقاومت کردند و صدام را زمین گیر کردند، پس از این ۳۵ روز مقاومت با محوریت شهید جهان آرا، خرمشهر به تصرف دشمن درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدهاشم غیاثی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان تایباد که با حضور فرماندهان نواحی فریمان، سرخس، تربت جام، باخرز و خواف، ائمه جمعه تسنن و تشیع، روحانیون و معتمدین شهرستان تایباد در محل میدان صبحگاه نیروی مقاومت بسیج سپاه تایباد برگزار شد، اظهار کرد: سوم خرداد، سالگرد فتح غرور آفرین خرمشهر است. در شهریور ماه سال ۵۹ حمله هوایی و زمینی عراق شروع شد و خوزستان از اهداف خاص دشمن بود و خرمشهر در ۱۲ کیلومتری مرز، بطور طبیعی هدف اول دشمن بود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: مردم خرمشهر دلیرانه ۳۵ روز مقاومت کردند و صدام را زمین گیر کردند، پس از این ۳۵ روز مقاومت با محوریت شهید جهان آرا، خرمشهر به تصرف دشمن درآمد.

وی گفت: در شهریور ۶۰ با عزل بنی صدر انسجام بین نیروهای مسلح شکل گرفت و بلافاصله در یک قرارگاه مشترک ۱۴ طرح شکل گرفت و ظرف ده ماه فرزندان امام در ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای ۵ استان کشور از لوث وجود دشمن پاک شد.

غیاثی تاکید کرد: در عملیات بیت المقدس خرمشهر عزیز پس از ۱۹ ماه به آغوش میهن بازگشت و یکی از رمزهای موفقیت انجام عملیات پس از عملیات دیگر بود که فرصت بازسازی قوا از دشمن را گرفته بود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: عملیات بیت المقدس ۹ برابر طریق القدس و بیش از ۲۰ برابر ثامن الائمه (ع) بود، عملیات بزرگی بود که توسط فرزندان امام خمینی (ره) انجام شد و دل امام را شاد کردند.

وی تصریح کرد: صدام می‌گفت اگر بتوانید خرمشهر را پس بگیرید، من کلید بصره را به شما می‌دهم، فتح خرمشهر یک آرمان ملی برای ما ایرانیان محسوب می‌شود.

غیاثی بیان کرد: روحیه توکل امام خمینی (ره)، روحیه دشمن شناسی قوی و روحیه مقاومت در جریان آزادسازی خرمشهر می‌تواند در خرمشهرهای پیش رو به ما کمک کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه بین اقتدار امنیت و امنیت فرق است، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا امنیت دارند چرا که دشمن ندارند اما با وجود دشمنان بسیار، اقتدار امنیتی بالایی داریم. این امنیت آسان به وجود نیامده است و خیلی کشورها چشم به آن دوختند اما با فرماندهی مقام معظم رهبری و دشمن شناسی مردم راه به جایی نخواهند برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232793

مهمترین اخبار ایران و جهان: