نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:34

تأکید امام جمعه سمنان بر لزوم آسان‌سازی ازدواج جوانان/ همه باید به فکر جوانی جمعیت باشند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آسان‌سازی امر ازدواج جوانان در استان سمنان ضروری است تا از رتبه آخر کشور در این بخش فاصله بگیریم، گفت: همه مردم باید به فکر ازدیاد نسل و جوانی جمعیت باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامیداشت روز ملی جمعیت اظهار کرد: اگر کشور با روند فعلی در زمینه جمعیت حرکت کند، در سال ۱۴۳۰ کشور پیری خواهیم داشت که بیش از یک‌سوم جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر معضل اصلی استان سمنان بحران آب و کمبود جمعیت است و باید اقدامات لازم برای رفع این معضلات انجام شود.

امام جمعه سمنان به حمایت‌های قانونی در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: آسان‌سازی امر ازدواج جوانان در استان سمنان ضروری است تا از رتبه آخر کشور در این بخش فاصله بگیریم.

مطیعی عنوان کرد: دولت مشوق‌های خوبی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار داده است؛ اما تحقق این مهم تنها بر عهده دولت نیست و همه مردم باید به فکر ازدیاد نسل و جوانی جمعیت باشند.

مطیعی گفت: توافق با کشور عربستان، بهبود روابط با کشورهای همسایه، سفر رئیس‌جمهور به سوریه و استقبال بی‌نظیر مردم سوریه از آیت‌الله رئیسی و مأموریت ۷۰ هزار کیلومتری ناوگروه ۸۶ ارتش و طی کردن دور دنیا از تابلوهای ترسیم‌شده برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که امیدواریم این اقدامات به همراه طرح‌های معیشتی و اقتصادی و نظارت بر قیمت‌ها اقتدار کشور را افزایش دهد.

وی ضمن گرامیداشت دهه کرامت ادامه داد: باید به جنبه معرفتی این دهه بیش از پیش توجه کرد؛ البته جنبه شادی هم لازم است اما نباید بر جنبه معرفتی غالب شود.

امام جمعه سمنان با گرامیداشت روز دختر به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) اضافه کرد: حضرت معصومه (س) در همه زمینه‌ها اسوه و الگوی زنان و دختران است.

مطیعی تصریح کرد: دشمنان به دنبال الگوسازی‌ کاذب در جامعه در بخش مد، لباس و پوشش، رنگ مو و سایر مظاهر دنیوی هستند و با آدرس‌های دنیایی و شهوانی، جوانان را به این سمت دعوت می‌کنند.

وی افزود: ارائه آدرس و الگوی کاذب از سوی استکبار در همه کشورهای در حال توسعه رخ داده است و مستکبران در همین راستا فضای مجازی را در کشور خودشان می‌بندند و برای کشورهای در حال توسعه باز می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: آمار موثق نشان می‌دهد طلاق در ازدواج‌های دانشجویی به‌مراتب کمتر است و توجه به این قشر و ساخت خوابگاه‌ها برای دانشجویان متأهل با هدف کمک به امر ازدواج ضرورت دارد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223049

مهمترین اخبار ایران و جهان: