نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 10:27

رئیس جامعه المصطفی: انقلاب سرافراز ایران اسلامی، پرچمدار تببین نقض حقوق بشر آمریکایی است

رئیس جامعه المصطفی کشور: تنها کشوری که با استقلال خود می تواند پرچمدار تببین حقیقت نقض حقوق بشر توسط آمریکا باشد، انقلاب سرافزار ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروز واژه حقوق بشر، کلید واژه مهمی است که جهان و تمدن جدید، بسیار از این واژه استفاده می کنند.

وی افزود: اینکه کسانی که این واژه را به کار می برند، صادقانه به آن ملتزم هستند یا صرفا نگاه ابزاری به این موضوع دارند، مسئله ایست که جای پرداختن و توجه دارد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: نکته شگفت انگیزی که همه کشور های جهان امروز با آن رو به رو هستند این است که کسانی از این واژه استفاده می کنند که خود آنها متهم به نقض حقوق بشر اند و در جایگاه مدعی نشستند و از دیگران بازخواست می کنند. این یک موضوع بین المللی برای بشریت است.

رییس جامعه المصطفی کشور افزود: تنها کشوری که با استقلال خود می تواند پرچمدار تبیین این حقیقت باشد، انقلاب سرافزار ایران اسلامی است.

وی با اشاره به ویژگی های تمدن جدید عنوان کرد: یکی از ویژگی های تمدن جدید، ادعای انسان محور بودن این تمدن است. این تمدن که خواسته های انسان را یکی از اصول بنیادین خودش می داند. توجه به خواسته های انسان امر ممدوحی است. اما تفسیر توجه به خواسته های آن نکته ای اساسی است.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه این تمدن، با نگاه مادی،‌ غفلت کردن یا ندیده گرفتن همه ابعاد وجودی انسان و محصور کردن آن، ‌صرفا به دنبال خواسته های سود گرایانه، لذت گرایانه و فردگرایانه است گفت: این همان خطایی است که در تمدن انسان محوری و لیبرال دموکراسی اتفاق افتاده است.

رییس جامعه المصطفی کشور اظهار کرد: تمدن جدید ادعا می کند که در نظام سازی، بشریت به نقطه پایان رسیده است. به گونه ای که برخی نظریه پردازان این تمدن، نظریه پایان تاریخ را مطرح کردند. یعنی محصول تجربه تاریخی طولانی بشریت، نظام لیبرال دموکراسی شده و این را به نقطه نهایی و پایان تاریخ بشر مطرح می کنند.

وی ادامه داد: البته اگر بشر، بنا باشد چنین نظام مبتلا به بی عدالتی ها را به عنوان پایان نقطه تاریخ مدنی بشر بپذیرد، پیداست که تاریخ بشر تاریخ موفقی نبوده است.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه نتیجه و ویژگی این تمدن ،تفکر و نگاه سلطه جویانه است ابراز کرد: هیچ یک از تمدن های سابق، به اندازه امروز نگاه سلطه جویی بر انسان های دیگر نداشته است. شاهد بر این مطلب، پدیده استعمار است. چندین قرن همین مدعیان تمدن انسان محور، بر دیگر انسان های جهان استعمار می کردند. به بردگی گرفتن جمع زیادی از انسان های بی گناه، استعمار کردن کشور های فراوان، به غارت بردن منابع زیر زمینی و منابع انسانی آنها بخشی از اقدامات استعمارگرایانه است که حتی امروز هم رنج این پدیده، ذائقه انسان ها را تلخ می کند.

وی افزود: آمریکا زاییده و زائده این نگاه است. در این نگاه خود را برتر در عالم می بیند و به دنبال چنین سلطه ای است. نشان دادن واقعی افولِ این نگاه، امری است که مراکز علمی باید به آن بپردازند.

رییس جامعه المصطفی کشور افزود: یکی از استعمارگری آمریکایی ها در ویتنام و در یک جنگ بیست ساله، بود که حدود 4 میلیون انسان را مستقیم و غیر مستقیم کشتند. این محصول تلخ این نگاه است که امروز ادعای کدخدایی دنیا را می کند.

وی افزود: جوانان باید حقایق و تفاوت های تمدن رو به افول را با تمدن پویایی که به عنوان تمدن نوین اسلامی درحال جوانه زدن و روییدن است مشاهده کنند. نگاه آمریکایی ها این است که یک رقیب تمدنی دارد آنها را از صحنه حذف می کند و طبیعی است که نسب به این مسئله کینه ورزی کند.

گلستان

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204505

مهمترین اخبار ایران و جهان: