نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 09:32

راه‌اندازی صندوق توسعه اجتماعی در زنجان/ نگران ورزش‌های با سبقه قهرمانی هستم

استاندار زنجان با اشاره به تلاش برای ایجاد صندوق توسعه اجتماعی با مشارکت صنایع و دیگر ارگان‌ها گفت: در این صندوق به صورت برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک برای حمایت از ورزش برنامه‌ریزی و اقدام خواهد کرد.

گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشار، استاندار زنجان در دیدار با جامعه مردمی ورزشی استان با تاکید بر مفید بودن گردهمایی‌ها و در کنار هم بودن‌ها اظهار کرد: این جلسه در راستای ایجاد فراغت برای شنیدن صحبت‌های جامعه ورزش فراهم شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در کنار مشکلات عدیده می‌توان با برنامه‌ریزی نسبت به کاهش و حل مشکلات اقدام کرد و افزود: با وجود همه مشکلات سال گذشته زمان برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران و مربیان و هیأت‌های ورزشی انجان و اعتباری هم در اختیار هیأت ها قرار گرفت که بیانگر تکان خوردن اوضاع نسبت به چندسال گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان نسبت به جامعه ورزش متعهد است، تصریح کرد: من معتقد هستم ورزش مهمترین معروف است چرا که موجبات کاهش آسیب‌ها و نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند.

افشارچی با ابراز نگرانی از وضعیت ورزش‌های باسابقه در استان که قبلا سابقه قهرمانان ملی داشته است، تصریح کرد: فعالان رشته‌های ورزشی که قهرمان ملی دارند باید به فکر تربیت نیروهایی در بین نسل آینده باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای ورزش از جمله ورزش قهرمانی ادامه داد: ضمن تلاش برای حفظ رشته‌های در اوج برای تقویت ورزش‌های سابقه‌دار هم باید برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی با تاکید بر ایجاد ثبات در ورزش از جمله ورزش قهرمانی افزود: استان زنجان ظرفیت پرورش قهرمان در ورزش‌های مختلف را دارد از این رو اگر برنامه وجود داشته باشد نسبت به حمایت هم اقدام خواهد شد.

افشارچی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های گذشته و تفاوت آن با وضعیت فعلی که ناشی از فروش نفت و هزینه کرد آن که نمود آن در نوع حمایت از ورزش نشان داده می‌شد، افزود: در شرایط فعلی باید راهکاری پیدا کرد که یکی از این راهکارها تلاش برای ایجاد صندوق توسعه اجتماعی طی ۶ ماه گذشته بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ورزش در اساسنامه صندوق توسعه اجتماعی یکی از اصول محسوب می‌شود، ادامه داد: در این صندوق به صورت برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک صنعت و دیگر ارگان‌ها از جمله شهرداری برای حمایت از ورزش اقدام خواهند کرد.

وی با تاکید بر ظرفیت قابل توجه صنعت برای حمایت از فعالیت‌های اجتماعی از جمله ورزش به صورت قهرمانی افزود: این حمایت باید با یک بودجه مشخص آیین نامه مشخص انجام شود.

افشارچی با بیان اینکه جذب قهرمانان در مشاغل دولتی به این راحتی امکان پذیر نیست چرا که شاخصه‌های خاصی وجود دارد که با شرایط منطبق نیست، ادامه داد: با اتکا به همان صندوق توسعه اجتماعی مورد اشاره می‌توان زمینه جذب قهرمانان در صنایع را به صورت اشتغال در بخش اداری فراهم کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر رابطه بین صندوق توسعه اجتماعی با اتاق بازرگانی که مدیران فعلی آن با فعالیت‌های اجتماعی مدنظر موافق هستند، افزود: می‌توان در این مورد بعد از تشکیل صندوق برنامه‌ریزی و اقدام کرد اما در مورد جذب در بخش دولتی هم با توجه به آزمونی که برگزار خواهد شد می‌توان امتیازهای برای قهرمانان ورزشی در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اجازه واگذاری مسکن به مدیریت استانی داده نشده است، افزود: منتهی می‌توان با شرایطی که در قانون تعیین شده است زمین به قهرمانان ورزشی داده شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه متوقف نیست و به این وضعیت بسنده نخواهد کرد، ادامه داد: در مورد بازی‌های آسیایی هم می‌توان برای حمایت با حداقل‌ها آغاز کرد و بعد از نهایی شدن برنامه‌ها و لیست‌ها حمایت‌ها را ادامه داد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204405

مهمترین اخبار ایران و جهان: