نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 09:01

انقلاب اسلامی با هدایتگری روحانیت پیروز شد

بیرجند_ استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدایتگری‌های روحانیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت یکشنبه شب در دیدار با تعدادی از اساتید حوزه و مبلغان دینی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامی داشت یاد شهدا به ویژه شهدای روحانیت گفت: این که نوک انگشت شبکه‌های معاند به سوی روحانیت است به این دلیل هست که انقلاب اسلامی با هدایتگری‌های روحانیت ناب انجام شد.

وی با اشاره به این که روحانیت هدایتگری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و…را به خوبی می‌تواند انجام دهد، افزود: فلسفه اصلی برگزاری این مراسم تجلیل از اساتید و مبلغان دینی به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم است.

وی تصریح کرد: اگر در سه قوه مشکلاتی وجود داشته باشد، وظیفه قانونی روحانیت نیست که پاسخگوی آنها باشد اما با این وجود نوک انگشت شبکه‌های معاند به سوی روحانیت است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان داشت: هر راهپیمایی که در ایران انجام می‌شود، یک رفراندم است و با وجود این که در هیچ کشوری حاکمیت خود را به رأی نمی‌گذارد، ۵۸ روز بعد از پیروزی انقلاب انتخابات برای تعیین نوع حکومت در ایران برگزار شد.

قناعت با بیان این که این روزها شاهد انجام برنامه هدفمندی درباره روحانیت هستیم، افزود: مردم به اهل بیت (ع)، خون شهدا و امامین انقلاب در همه امور توجه دارند.

وی با یادآور این که مردم با وجود همه کمبودها معتقد به نظام هستند، گفت: دولت سیزدهم پاسخگو است و مشکلات هم به مرور حل خواهند شد و هرچند طی مسیر انقلاب با سختی‌های همراه است اما امیدوارکننده است.

وی خاطر نشان کرد: انتصابات یکی از موضوع‌های جدی کشور است و از آذر ماه سال گذشته که به خراسان جنوبی آمده‌ام، بسیاری از انتصابات را انجام داده‌ایم که وقت زیادی از ما را گرفته است. با این حال خراسان جنوبی از نظر تعداد انتصابات رتبه دوم کشور را دارد.

وی ادامه داد: به مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای پاسخگویی به شبهات اقتصادی تذکر داده‌ایم.

در پایان این برنامه از ۷۲ استاد حوزه علمیه و مبلغان دینی خراسان جنوبی با حضور استاندار تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212849

مهمترین اخبار ایران و جهان: