نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 13:17

فرش کلاردشت جهانی می شود/ بازگشایی کاخ اجابیت

کلاردشت- فرماندار کلاردشت ثبت جهانی فرش کلاردشت را از گامی برای معرفی این شهرستان گردشگرپذیر بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین فقیه نصیری پیش ازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجرای برنامه‌ها، کمیته‌ای چهار نفره تشکیل شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان در رودبارک کلاردشت خبر داد و گفت: این مرکز احیا شده است.

فقیه نصیری با اشاره به تنش آبی در شهرستان گفت: با احیای پروژه نهر آب زراعی منطقه تأمین و بخشی از تنش‌های آبی رفع می‌شود.

فرماندار کلاردشت با بیان اینکه کنارگذر کردیچال و آسفالت ۹ کیلومتر از جاده کلاردشت - مرزن آباد اظهار داشت: همچنین برای ساخت مجتمع فرهنگی در کلاردشت برنامه ریزی شده است.

وی با اظهار اینکه سال قبل بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به شهرستان سفر کردند، افزود: شش مؤسسه رسمی جذب گردشگر و توریست در شهرستان فعالیت می‌کند.

فقیه نصیری با اظهار اینکه ۱۵ هزار کوهنورد برای پیمایش علم کوه به کلاردشت سفر می‌کنند، افزود: زیرساخت‌های کلاردشت در سطح شهرستانی هم نیست و باید نسبت به ارتقای آن اقدام کرد.

وی ثبت جهانی فرش کلاردشت را از جمله طرح‌ها و برنامه‌ها برشمرد و گفت: کلاردشت متعلق به همه مردم ایران است و باید نسبت به تقویت زیرساخت‌ها اقدام کرد.

فرماندار کلاردشت با بیان اینکه میزان اشتغال شهرستان در سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: امسال تلاش می‌کنیم جزو سه شهرستان برتر استان قرار گیریم.

وی بازگشایی کاخ اجابیت به روی مردم را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی نیز از دیگر طرح‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213549

مهمترین اخبار ایران و جهان: