نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 13:38

۱۴۰ هزار نخبه با جمعیت هلال احمر همکاری می کنند

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در ۴ ماه گذشته ۷۰۰ هزار جوان به داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه شده اند،گفت:در حال حاضر۱۴۰ هزار نخبه با سازمان همکاری دارند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران که از امروز سوم تا پنجم خرداد در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز روز فتح خرمشهر است مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش داریم که یکی از آنان کرونا بود. 

وی افزود: بر روی خدمات پزشکی نمی‌توان قیمت گذاشت خدمات این افراد بسیار ارزشمند است کارهای سازمان ما نیز با فداکاری‌های شما نزدیک است جنس کار در این راستا، نجات بیمار است. 

کولیوند گفت: مرزها در سازمان ما شکسته شده است مصداق آن نیز آیات قرآن درباره کارهای حسنه و خیر است. 

رئیس  جمعیت هلال احمر افزود: رضایت بیمار و خانواده آنان برای جامعه پزشکان ارزشمند است در سازمان هلال احمر می‌گوییم شاخص کار ما کاهش آلام بشری است در رشته شما هم همین است، چراکه فرقی ندارد بیمار کیست ما باید به او کمک کنیم. 

وی تصریح کرد: سال گذشته آخرین نشان صلیب سرخ به سازمان هلال احمر اختصاص پیدا کرد که به دلیل ارایه خدمات در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بود. 

کولیوند خطاب به جامعه بیهوشی، بیان کرد: سرمایه‌ای که جامعه پزشکی به ویژه جامعه بیهوشی دارد در کشورمان بسیار ارزشمند است که به غیرت شما برمی‌گردد؛ ما در سازمان هلال احمر می‌توانیم فعالیت‌های مشترکی با شما داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: در ۴ ماه گذشته، ۷۰۰ هزار جوان به داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه شده است و اکنون ۱۴۰ هزار نخبه با سازمان همکاری دارند و جوانان زیادی به جامعه ما پیوسته‌اند می‌توان ارتباطات و فعالیتها را مسنجم تر و گسترده تر کنیم. 

رئیس  جمعیت هلال احمرادامه داد: خانه هلال را در اقصی نقاط کشور تشکیل دادیم که آموزش‌های امدادی و خود امدادی را به افراد می‌دهیم و این امر به عنوان یک الگو در کشورهای دیگر مطرح شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235505

مهمترین اخبار ایران و جهان: