نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 12:34

فتح خرمشهر حاصل ایمان و مقاومت رزمندگان اسلام بود

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: فتح خرمشهر حاصل ایمان و مقاومت رزمندگان اسلام و پیروی از ولایت فقیه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، دومین یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر با حضور پرشور مردم شهید پرور رودان، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، امام جمعه و فرماندار رودان و جمعی از مسئولین در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) پشته معزآباد این شهرستان برگزارشد.

سردار غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در این مراسم ضمن تبریک حماسه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: در سالیانی نه چندان دور برخی از شهرهای ما که خرمشهر و آبادان هم جزو آنها بودند به اشغال انگلیسی ها درآمد و هیچ مقاومتی از سوی حکومت انجام نگرفت اما در ۸ سال دفاع مقدس وقتی صدام بعثی به ایران حمله کرد روزهای متمادی مردم و جوانان غیور خرمشهر با دست خالی در برابر لشکر بعثی ایستادگی کردند اما سرانجام خرمشهر به اشغال بعثی ها در آمد.

وی افزود: این شهر ۱۹ماه در اشغال بعثی ها بود و صدام با فتح خرمشهر و استقرار نیروها و تجهیزانش در شهر فکر می کرد دژ محکمی را در برابر نیروهای سپاه اسلام ایجاد کرد اما طی طرح ریزی های مختلف و در چهار مرحله عملیات لطف خداوند شامل نیروهای سپاه اسلام شد و چنان رعب و وحشتی در دل دشمنان ایجاد شد که تمام امکانات و تجهیزات خودرا رها کردند و فقط در پی راهی برای فرار بودند و چه زیبا امام راحل ما فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: از بین نیروهای عراقی فقط ۱۹هزار نفر اسیر سپاهیان اسلام شدند و قریب به ۱۵۰۰تانک بیش از ۵۰۰ارابه توپخانه و شماری نفربر و بالگرد  به غنیمت سپاهیان اسلام درآمد و بیش از۱۶هزار نفر ارتش بعثی تلفات داد.

وی ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر از چنگال اشغالگران رژیم بعثی صدام که با رمز مبارک «یا علی‌ ابن‌ ابیطالب(ع)» انجام شد، توانست روحیه مقاومت را در مردم ایران اسلامی تقویت کند و سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر دهد.

وی از عملیات بیت المقدس به عنوان درخشان ترین عملیات در دفاع مقدس یاد کرد و تصریح کرد: این عملیات از روز دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز و تا روز چهارم خرداد همان سال ادامه یافت که در نهایت در سوم خرداد به رغم تمهیدات دشمن بعثی و حامیان جنایتکارش، رزمندگان دلیر اسلام موفق شدند خرمشهر را با سرافرازی فتح کنند.

سردار غلامشاهی خاطر نشان کرد: این پیروزی نشات گرفته از ایمان و تقوای رزمندگان سپاه اسلام بود و امروز اگر دشمن ما در منطقه زبون و گرفتار شده است بخاطر خون این شهدای گلگون کفن و سرافراز ماست.

شهرستان رودان در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر ۱۱ شهید را تقدیم اسلام و قرآن و ایران کرده است.

پایان پیام/ ۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235305

مهمترین اخبار ایران و جهان: