نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:59

حیات بیماران به تامین خون وابسته است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حیات بیماران را وابسته به انتقال خون سالم و سریع دانست و گفت: تا جایی که بتوانیم از سازمان انتقال خون حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ضمن تشکر از خدمات سازمان انتقال خون  برای تامین نیاز بیماران، گفت: فرآیندها و دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون از قبیل تامین کیسه خون فیلتر دار برای برخی از بیماران اهمیت حیاتی دارد. به عنوان مثال مرگ و میر پس از عمل قلب و عروق با استفاده از کیسه‌های خون فیلتردار از 6 مورد به 3 مورد تقلیل پیدا می‌کند.

وی که خود سابقه مدیریت انتقال خون سیستان و بلوچستان را نیز در کارنامه دارد، گفت: مسؤولانی که برای رفع موانع این سازمان توجیه نیستند، دیدگاهشان با ما فرق می‌کند و برداشت‌های متفاوتی دارند که باید قانع شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از همراهی و نگاه مثبت سازمان برنامه و بودجه نسبت به نیازهای سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: مسائل مربوط به مشکلات ارزی سازمان انتقال خون را نیز از طریق بانک مرکزی و مسؤولان مربوطه پیگیری خواهم کرد.

شهریاری به سختی کار انتقال خون و نیاز به مراکز انتقال خون در برخی از استانها اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت‌های سازمان‌های دیگر برای تامین اتوبوس‌های سیار انتقال خون استفاده کرد و در زمینه بودجه نیز امیدواریم در سال جاری و در سال ۱۴۰۳ وضعیت بهتری را برای سازمان انتقال خون شاهد باشیم و شاید بتوان از مجمع خیرین سلامت نیز برای حمایت از این سازمان کمک گرفت.

وی با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی تجهیزات مصرفی اصلی سازمان انتقال خون و تخفیفات گمرکی و تسهیلات ارزش افزوده، گفت: امیدوارم شاهد رفع مشکلات سازمان انتقال خون برای خدمت رسانی به مردم کشورمان باشیم.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235949

مهمترین اخبار ایران و جهان: