نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 22:23

خط ویژه| «قتل امید» با کلیدواژه «مهاجرت»؛ یأس آفرینان مشغول کارند

در داخل کشور رسانه ها علیرغم گرایش‌های مختلف سیاسی، خبر رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» را در صدر اخبار خود قرار داده و از آن تمجید کردند. اما نکته مهم اینجاست که رسانه حزب اتحاد ملت، این خبر افتخارآمیز و مهم را سانسور کرد.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

سکوت رسانه حزب اتحاد مقابل خبر رونمایی موشک هایپرسونیک

رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت. یکی از تیترهای جنجالی درباره این موشک ایرانی این بود: «۴۰۰ ثانیه تا اسرائیل».

همانطور که قابل پیش بینی بود، کاخ سفید با عصبانیت نسبت به این رویداد مهم واکنش نشان داد. در همین رابطه «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «دولت [جو] بایدن در مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه و از جمله با توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک این کشور بسیار شفاف، دقیق و قاطع عمل کرده است.»
 


سکوت رسانه حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت درباره رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

 


سکوت رسانه حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت درباره رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

 

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: «من به طور خاص درباره گزارش‌های مربوط به موشک هایپرسونیک ادعایی ایران اظهارنظر نمی‌کنم اما ما برای مقابله با اقداماتی که ایران در منطقه انجام می‌دهد و از جمله برای مقابله با برنامه موشک‌های بالیستیک این کشور تحریم‌های بسیار روشنی وضع کرده‌ایم.»

ساعاتی پیش از اظهارات جان کربی، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شبکه‌ای از شرکت‌های مستقر در ایران، چین و هنگ‌کنگ را به بهانه حمایت از برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی است موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. این نوع موشک‌ جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که امروزه توسط کشورهای همچون آمریکا، روسیه و چین تولید و به کارگرفته می‌شوند.
 


واکنش آمریکا به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

 


واکنش رژیم صهیونیستی به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

 


واکنش انگلیس به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

 

همزمان با آمریکا، انگلیس نیز به رونمایی از موشک فتاح واکنش نشان داد. وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: ایران با وجود درخواست‌های مکرر شورای امنیت سازمان ملل درخصوص توقف برنامه موشکی‌ خود، ساخت یک موشک بالستیک جدید را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت انگلیس، در ادامه ادعاهای این کشور آمده است که رونمایی از موشک جدید ایران، «نشان دهنده بی توجهی مداوم ایران به محدودیت‌های بین المللی و تهدید جدی این کشور برای امنیت جهانی است.» 

نکته قابل توجه اینجاست که در داخل کشور نیز رسانه ها علیرغم گرایش های مختلف سیاسی، این خبر را در صدر اخبار خود قرار داده و از آن تمجید کردند. اما نکته مهم اینجاست که رسانه حزب اتحاد ملت، این خبر افتخارآمیز و مهم را سانسور کرد.

در هفته های گذشته نیز رسانه حزب اتحاد ملت، خبر مهم اعدام قاچاقچی زنان و دختران را سانسور کرده و به هیچ عنوان به این خبر نپرداخت.

«قتل امید» با کلیدواژه «مهاجرت»؛ یأس آفرینان مشغول کارند

دشمن با تمام توان، امید ملت ایران را نشانه گرفته است. یکی از کارویژه های اصلی در این خصوص القای مهاجرت روزافزون مردم از کشور و زندگی در هر جایی به غیر از ایران است.

القای اینکه زندگی در ایران همچون جهنم است و خوشبختی و کامیابی در گرو مهاجرت و زندگی در خارج از ایران است. متاسفانه برخی رسانه های داخلی در این خصوص با دشمن همصدا شده و در این پروژه عملیات روانی سهیم شده اند.
 


انتشار گزارش در روزنامه اعتماد با عنوان «مهاجرت های زودهنگام»

 

در جدیدترین نمونه، رسانه های معاند با ذوق زدگی و آب و تاب به بازنشر گزارش روزنامه اعتماد درباره مهاجرت دانش آموزان پرداخته اند.

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «مهاجرت های زودهنگام» نوشته است:«از سال گذشته که پرونده مهاجرت «مهلا» برای کانادا به جریان افتاده برای رفتن به مدرسه سر از پا نمی‌شناسد و ساعت‌های طولانی کلاس رفع اشکال و تمرین انگلیسی خسته‌اش نمی‌کند. پرونده‌های مهاجرت برای دانش‌آموزان یکی پس از دیگری در دفاتر مهاجرتی باز می‌شود و اگر تمکن مالی برقرار باشد و افسر مربوطه پس از مصاحبه، دانش‌آموز را رد نکند، موفقیت نزدیک است.»


استقبال اینترنشنال از گزارش روزنامه اعتماد درباره مهاجرت

 


استقبال رسانه ضد ایرانی رادیو زمانه از گزارش روزنامه اعتماد درباره مهاجرت

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:«به رغم مذهبی بودن کشورهای حاشیه خلیج فارس ولی برخی مسایل در آنجا حل شده است؛ مذهب سر جای خود است و آزادی‌های مدنی هم همینطور. اگر این مسایل را حل کنیم باعث جلوگیری از خروج مغزها و حتی مهاجرت معکوس خواهد شد. برای این کار باید شرایط مناسب تحصیل نخبه‌ها جهت داشتن دست کم یک زندگی معمولی را فراهم کنیم اگر چه نخبه باید یک زندگی عالی داشته باشد.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1269249

مهمترین اخبار ایران و جهان: