نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:51

فرصت ۲ هفته ای رئیس دادگستری گیلان برای راه اندازی بیمارستان تالش

رشت- رئیس کل دادگستری گیلان گفت: مالکان و دست اندرکاران برای راه اندازی بیمارستان طاهری تالش ۲ هفته فرصت دارند در غیر این صورت دستگاه قضا اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه خلیلی امروز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بیمارستان طاهری تالش اظهار کرد: مالکان و دست اندرکاران این بیمارستان ۲ هفته وقت دارند تا برای راه اندازی مجدد آن اقدام کنند، در غیر این صورت دستگاه قضا اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این بیمارستان بیش از ۳۰ سال است که نه تنها به مردم تالش بلکه به بخش‌هایی از منطقه‌ی غرب گیلان خدمات پزشکی و درمانی ارائه کرده و برای مالکان آن مقبولیت عمومی و جایگاه اجتماعی ایجاد کرده است و نمی‌توان نسبت به از دست رفتن این دستاورد بزرگ فرهنگی - اخلاقی که اعتماد مردم را به دنبال داشته بی تفاوت بود.

خلیلی با بیان اینکه دستگاه قضا آمادگی دارد تا هرگونه کمک و حمایتی را برای راه اندازی و فعالیت مجدد بیمارستان طاهری در شهر تالش به عمل آورد، افزود: انتظار می‌رود مالکان و متولیان اجرایی این بیمارستان از این فرصت برای بازگشایی بیمارستان طاهری تالش استفاده کنند و نگذارند کار به دخالت دستگاه قضائی بکشد.

راه اندازی بیمارستان تالش از مطالبات مردمی است

«حسن محمد یاری» نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست راه اندازی مجدد بیمارستان طاهری تالش را از مطالبات و انتظارات مردم شهرستان تالش دانست و افزود: مجموع دست اندرکاران اجرایی اعم از دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌ی کل تأمین اجتماعی و مدیریت درمان این اداره کل، همراه با متولیان قضائی و تقنینی استان این آمادگی را دارند که مشکلات پیش روی این بیمارستان خصوصی را در راستای تسهیل ارائه خدمات به مردم غرب گیلان برطرف نمایند.

گفتنی است؛ بیمارستان طاهری تالش با سابقه‌ی ۳۰ ساله از مهر ماه سال گذشته به دلیل کمبود منابع مالی و عدم تناسب هزینه و فایده تعطیل شده و گفته می‌شود در حال حاضر حدود ۹ میلیارد تومان بدهی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211649

مهمترین اخبار ایران و جهان: