نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 15:35

توصیه های رییس شورای شهر تهران به شورای شهری های بندرعباس

رییس شورای شهر تهران خواستار پیگیری جدی تر و اجرای سریع تر طرح مدیریت پساب شهر بندرعباس و جلوگیری از ورود فاضلاب به خلیج فارس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در نشست علنی شورای شهر بندرعباس در اظهاراتی با اشاره به اهمیت استان هرمزگان و شهر بندرعباس در اقتصاد و گردشگری کشور اظهار داشت: توجه به مسائل زیست محیطی در توسعه استان ها اهمیت زیادی دارد تا مردمی که در این مناطق ساکن هستند، بتوانند در آینده نیز با سلامت زندگی کنند.

وی با بیان این که ریختن فاضلاب به دریا و بوی نامطبوع آن در این شهر ساحلی یکی از مشکلاتی است که ما در سفر به هرمزگان آن را همیشه احساس می کنیم، افزود: با توجه به اجرای طرحی در زمینه انتقال پساب تسویه شده فاضلاب به صنایع این شهر، ضروری است تا این طرح سریع تر اجرا شود تا از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری شود.

رییس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به این که بندرعباس در قیاس با دوران جنگ و‌ چندین سال گذشته که به این شهر سفر کردم تفاوت‌های زیادی کرده است، ادامه داد: اگر مدیریت کامل و جامعی در شهر بندرعباس با استفاده از خرد جمعی صورت بگیرد، این شهر می تواند یک بندر نمونه باشد چرا که از ظرفیت های بالای صنعتی و گردشگری و اقتصادی و ... برخوردار است.

چمران همچنین گفت: شوراها وظیفه دارند تا با همفکری و همراهی با مسؤولان مدیریت شهری، شهری آرام و آسوده را برای شهروندان فراهم کنند و یکی از مهم ترین موضوعات شهری، مسأله بافت های فرسوده است که می بایست نسبت به احیای آنها و بردن امکانات به درون این محلات اقدام کرد و فراهم سازی مشارکت مردم با ارائه بسته های تشویقی یکی از این راهکارها است.

چمران همچنین به شورای شهر بندرعباس توصیه کرد تا بافت جدید را به خارج شهر نبرند و از ظرفیت بافت های فرسوده برای توسعه شهر استفاده کنند و در عین حال زیاد به سمت بلندمرتبه سازی نیز حرکت نکنند چرا که آسیب هایی به دنبال دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649949

مهمترین اخبار ایران و جهان: