نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 08:22

لزوم توجه به نقش سمن‌ها در مدیریت حوادث و بلایا

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه با تأکید بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در مدیریت بحران، گفت: آموزش نقش اساسی در آمادگی برای مواقع بحران دارد.

افشین یگانه، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص وضعیت آمادگی در برابر بحران‌ها، اظهار کرد: بحرانی همچون زلزله غیرقابل پیش‌بینی است که نیازمند یک سری اقدامات پیشگیرانه در حوزه ساخت و سازهای ایمن و نوع کیفیت مصالح مصرفی است.

وی وضعیت ساخت و ساز در استان در بعد از زلزله مهیب سرپل‌ذهاب قابل قبول توصیف کرد و افزود: هنوز در حوزه ساخت و ساز با استانداردهای بالا فاصله داریم، اما قابل قبول است و ترک فعال دستگاه‌های مربوطه در حوزه نظارت بر ساخت و ساز ایمن از سوی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه درخصوص همراهی تشکل‌های مردمی و سمن‌ها، گفت: پایه هر اقدامی آموزش است؛ باید آموزش‌های تخصصی و عمومی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه به اقشار مختلف مردم ارائه شود.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده در بخش دولتی و خصوصی، تصریح کرد: در بخش دولتی در راستای آموزش به  دهیاران، شهرداران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرای یک طبقه‌بندی صورت گرفته و آموزش‌ها در حال اجرا است.

یگانه بر لزوم توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت حوادث و بلایا، تصریح کرد: سمن‌ها به صورت خودجوش در تمامی حوادث و بلایا در کنار ما هستند که آموزش‌هایی لازم در نوع  بحران‌های مختلف برای آن‌‌ها مدنظر است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622505

مهمترین اخبار ایران و جهان: