نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 00:29

موافقت نروژ با فروش مستقیم تسلیحات به اوکراین

دولت نروژ در اولین روز از سال 2024 از فروش مستقیم تسلیحات به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت نروژ در نخستین روز از سال ۲۰۲۴ با اعلام تغییر در سیاست خود، اجازه فروش مستقیم تسلیحات و محصولات نظامی به اوکراین را برای مقابله با نیروهای مسلح روسیه صادر کرد.

به گزارش منابع خبری، «اسپن بارت ایدی» وزیر امور خارجه نروژ دوشنبه شب به وقت تهران با اعلام این موضوع، بر اهمیت حمایت از اوکراین برای امنیت نروژ و اروپا تاکید کرد.

وی گفت:«در شرایط امنیتی فوق‌العاده ناشی از جنگ روسیه، این مهم است که به حمایت از اوکراین ادامه دهیم. حمایت از اوکراین برای امنیت نروژ و اروپا مهم است.»

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

مقام‌های روسی در واکنش به تصمیم کشورهای غربی برای ارسال تسلیحات به اوکراین تاکید کرده‌اند که تصمیم برای ارائه سلاح  به کی‌یف فقط جنگ را تشدید و روند عملیات نظامی ویژه روسیه را طولانی‌تر می‌کند.

«بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ نیز گفت: «این تغییر به این معنی است که  به همراه متحدانمان، از منافع اساسی دفاعی و امنیتی نروژ محافظت می‌کنیم.»

وزارت امور خارجه نروژ تاکید کرده که مجوز صادرات تسلیحات به شدت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وزارت دفاع انگلیس اخیرا اعلام کرد که همراه با نروژ یک ائتلاف توانمند دریایی را برای تقویت توانایی اوکراین در دریا فراهم می‌کند.

 دولت نروژ پیشتر ۱۶۰ تیر موشک ضد تانک «هلفایر» به همراه پرتابگر‌ها و یگان‌های هدایت آنها را به اوکراین ارسال کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623605

مهمترین اخبار ایران و جهان: