نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 16:05

تیم قلعه‌نویی و مسابقات جام ملت‌های آسیا زیر ذره بین جلالی

مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور توضیحاتی را درمورد فعالیت‌های مختلف این کمیته ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید جلالی درمورد نشست توسعه و پیشرفت فوتبال، اظهار داشت: روز گذشته با یک گروه 30 نفره از آنالیزورهای نخبه در کشور نشستی را برگزار کردیم. البته جلسات مخلتف ما در این زمینه از یک ماه گذشته آغاز شده که کلیه مسابقات جام جهانی و جام ملتهای دوره قبل را آنالیز و نکات مختلفی را بررسی می‌کنیم. در واقع خروجی آنالیزها منجر به این می شود که برای حضور در فینال مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا از چه استانداردهایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در تقسیم بندی که صورت گرفته در مرحله نخست با برنامه زود بازده می‌خواهیم فعالیتهای خود را پیش ببریم تا در کوتاه مدت شانس افزایش موفقیت را داشته باشیم. ضمن اینکه در نشستی با مربیان تیم ملی فوتبال مقرر شد تا آنالیز جامعی از مسابقات جام ملت‌های 2023 قطر از 24 تیم به طور کامل داشته باشیم تا موضوعات را بررسی و در اختیار کادر تیم ملی فوتبال قرار دهیم. بعد از پایان مسابقات نیز بر اساس خروجی که داشتیم می‌توان بررسی کرد که تیم‌های موفق در این تورنمنت بزرگ چه ویژگی‌هایی داشته‌اند. در آینده می‌توان با الگو برداری و برنامه ریزی برای موفقیت تیم‌های ملی گام برداشت.

مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور تصریح کرد: جلسات مداوم و مستمری را برای اجرای برنامه  استراتژیک خود داریم. یک برنامه 5، 10 و 15 ساله داریم تا چشم انداز خود را برای آینده طراحی و روند رو به رشد را طی کنیم. در همین راستا با 50 نفر جلسات متعدی را برگزار و اطلاعات مختلفی را در این زمینه جمع آوری کرده‌ایم. نیاز به 5 ماه زمان داریم تا اطلاعات را دسته بندی و سپس فعالیتهای بعدی را به مرحله اجرا در آوریم.

وی افزود: 16 کارگروه مختلف در حال کار هستند و در حوزه‌های گوناگون به بررسی آسیب‌ها، چالش‌ها و موانع می‌پردازند و نقشه راهی برای موفقیت فوتبال طراحی خواهیم کرد تا بتوانیم در میادین با آمادگی بالا و با بهترین برنامه ریزی حضور داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639949

مهمترین اخبار ایران و جهان: