نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 15:41

به ‌کارگیری بزرگترین ترانس ها برای تامین برق شهر مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برای اولین بار درتاریخ صنعت برق در استان؛ دو دستگاه ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر برای تامین برق مشهد وارد منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد خدایی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی انجام شده و تاکنون به نحو مطلوب برق شهر مشهد مقدس تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای عبور از بار مصرف برق در سال ۱۴۰۳ طی یک اقدام ویژه، پروژه‌ افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ذکریا در دستور کار قرار گرفت.

وی به جزییات پروژه فوق پرداخت و افزود: این پست نقشی مهم در تامین برق شهر مشهد خواهد داشت. بر این اساس به منظور صرفه‌جویی‌های لازم، دو دستگاه ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر خریداری شد که تاکنون در صنعت برق خراسان این تکنولوژی استفاده نشده است.

خدایی تصریح کرد: این ترانس‌ها علاوه بر اینکه ۱.۵ برابر ظرفیت ترانس‌های موجود در شبکه ظرفیت دارند، در هزینه‌های احداث، نصب و راه‌اندازی؛ صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را برای صنعت برق خراسان به همراه خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تبیین کرد: به همین دلیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با یکی از سازندگان بزرگ ترانسفورماتورها در کشور مذاکره به عمل آمد و دو دستگاه ترانس مذکور تامین شد و هم‌اکنون در مسیر حمل به سمت شهر مشهد می‌باشد. بر این اساس با نصب این ترانس‌ها علاوه بر رفع محدودیت انتقال تامین برق شهر مشهد در اوج بار سال آینده، ما صرفه‌جویی‌های قابل توجهی در هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این پروژه‌ خواهیم داشت.

وی یادآور شد: وزن این ترانس‌ها حدود بیش از ۲۲۰ تن بوده که توسط بوژی‌هایی از استان زنجان حرکت و یک ماه از حمل آنان سپری شده و هم‌اکنون وارد مشهد شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641105

مهمترین اخبار ایران و جهان: