نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 17:47

گلایه تهیه کننده تئاتری که نمایشش در هیاهوی افتتاحیه گم شد؛تماشاگرانمان را از دست دادیم

محمد مهرانفرتهیه‌کننده نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» با انتقاد از تداخل زمان اجرای این گروه با مراسم افتتاحیه گفت: با برنامه‌ریزی اشتباهی که انجام شد ما بخشی از تماشاگران خود را از دست دادیم.

خبرگزاری فارس ـ گروه تئاتر: این روزها سالن‌های تئاتر میزبان اجراکنندگان جشنواره تئاتر فجر هستند. کارهای مختلفی بر روی صحنه می‌رود که یکی از آن‌ها نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» بود که به عنوان اولین اجرای جشنواره تئاتر فجر اجرا شد. این نمایش یک تئاتر ۸۰ دقیقه ای است که جز آثار بخش مسابقه در جشنواره تئاتر فجر است.

محمد مهرانفر تهیه‌کننده تئاتر «گزارش مفتوحه تنگه فنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به تداخل زمان اجرای این تئاتر با مراسم افتتاحیه گفت: خیلی خوشحالم اولین اجرای جشنواره را داشتیم اما برنامه‌ریزی ها منطقی نبود. افتتاحیه با اولین اجرا همزمان شد و ما بخشی از تماشاگران خود را از دست دادیم.

وی ادامه داد: هر شخص و گروهی برای موضوع خود دغدغه‌ای دارد. ما از ابتدا دغدغه جنگ را داشتیم و کارهایی را هم در این خصوص اجرا کردیم. امسال با موضوع جدید تلاش کردیم کار کنیم اما متاسفانه ارگان‌هایی که می‌توانستند حمایت کنند ما را نادیده گرفتند ودر انتها با هزینه شخصی این کار را ساختیم.

در ادامه شهروز آقایی پور بازیگر سینما و تئاتر و بازیگر نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» اظهار کرد: من در این تئاتر نقش یک پزشک حاضر در تلمبه خانه نفتی را بازی می‌کنم که داستان آن یک داستان واقعی و اتفاق افتاده است که در آن ۱۸ نفر از کارکنان تلمبه خانه تنگه فنی به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: کار این تلمبه خانه در زمان جنگ استخراج ششصد هزار بشه نفت در طول روز بود که با این کار ما برای تأمین هزینه‌های خط مقدم و پشت‌جبهه نفت را صادر می‌کردیم.

بازیگر تئاتر «گزارش مفتوحه تنگه فنی» ادامه داد: این اجرا اولین اجرای ما بود و به همین دلیل متن و اجرا حتماً ایراداتی دارد و امیدوارم که تماشاگران از این نمایش خوششان بیاید.

شهروز آقایی‌پور باتوجه‌به استقبال کم از «گزارش مفتوحه تنگه فنی» در اجرای اول و در پاسخ به این سؤال که آیا در اجراهای بعد استقبال از این نمایش بیشتر خواهد شد گفت: صددرصد این اتفاق خواهد افتاد زیرا کسانی که تئاتر را دنبال می‌کنند اعتقاد دارند که اجرا های پایانی جاافتاده‌تر و پخته‌تر خواهد شد.

لازم به ذکر است این نمایش به کارگردانی فضل‌الله عمرانی است و بازیگرانی همچون ناصر آویژه، شهروز آقایی پور، سید جواد حسینی، امید رهبر، امیرحسین فروتن، روح‌الله فرهنگ‌دوست، مهتاب وجدانی و عباس علیرضا در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647393

مهمترین اخبار ایران و جهان: