نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 12:15

پذیرش تمام پیشنهادات ایران در نشست هیئت بین دولتی تغییر اقلیم

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از پذیرش نظرات هیئت ایرانی در شصتمین نشست هیئت بین دولتی تغییر اقلیم (IPCC) خبر داد و گفت: این نظرات ملاک عمل در تنظیم گزارش هفتم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صادق ضیائیان یادآور شد: هیئت ایرانی به ریاست رییس سازمان هواشناسی و مرجع ملی هیئت بین الدول تغییر اقلیم در ایران، توانست همه نظرات جمهوری اسلامی را در تنظیم اسناد بگنجاند.

وی افزود: ایران در همکاری با سایر کشورهای عضو lmdc (کشورهای در حال توسعه گروه همفکر ) در مذاکرات با گروه کشورهای توسعه یافته مواردی همچون افزایش سهم مطالعات سازگاری با تغییر اقلیم و حذف کربن در مقابل کاهش انتشار، توجه به دانش بومی و محلی و غیره را در برنامه کلی تهیه گزارش هفتم گنجاند.

وی بیان کرد: گزارش‌های علمی و دوره‌ای IPCC (هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم)‌ ملاک عمل برای تصمیمات سیاسی کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (UNFCCC) برای مقابله با تغییر اقلیم قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: در نشست اخیر هیئت بین دولتی تغییر اقلیم مقرر شد چند گزارش از جمله گزارش ویژه در مورد تغییرات آب و هوا و شهرها، گزارش روش شناسی در مورد نیروهای اقلیمی کوتاه مدت و غیره در تقویم زمانی مشخص به وسیله هیئت تنظیم شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1646849

مهمترین اخبار ایران و جهان: