نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 12:07

ضرورت ایجاد کسب و کارهای فناور در حوزه‌های تخصصی و عمومی

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان گفت: ضرورت ایجاد کسب و کارهای فناور در حوزه های تخصصی و عمومی از اهدافی است که پارک علم و فناوری به دنبال پیاده‌سازی آن در زیست‌بوم فناوری استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمید زارع ابیانه صبح امروز در چهلمین رویداد ایده پارک که در سالن همایش های شهرستان اسدآباد برگزار شد از توسعه و تقویت زیست‌بوم فناوری و ایجاد کسب و کارهای فناور در حوزه‌های تخصصی علاوه بر حوزه های عمومی کسب و کار خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری آمادگی برگزاری رویدادهای تخصصی نوآوری در استان همدان  را هم دارد.

وی گفت: در حدود 365 واحد رشدی و فناور و 78 شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری هستند که در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان فروش داخلی و 5.5 میلیون دلار فروش ارزی داشتند. ضمن آن که در حدود ۲۸۰۰ نفر از جمعیت استانی در مجموعه شرکت های پارکی نیز مشغول به کار هستند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری همدان با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌ها و واحدهای فناور نیز افزود: در سال جاری حدود 70 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به شرکت ها و واحدهای فناور استان همدان اختصاص یافته است که پس از بررسی درخواست شرکت‌ها، پرداخت می‌گردد.

وی با بیان اینکه در مرکز نوآوری مشترک مستقر پارک با دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، 3 طرح رشدی و 6 طرح کانونی پذیرش شده‌اند گفت: یک میلیارد و 750 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بنیاد علوی و 250 میلیون تومان از محل منابع داخلی به واحدهای فناور این شهرستان اعطا شده است.

زارع‌ابیانه با اشاره به برگزاری رویدادهای تخصصی ایده پارک نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از ایده و طرح های ارائه شده در چهلمین رویداد ایده پارک در شهرستان اسدآباد در حوزه پزشکی است پیشنهاد برگزاری یک رویدادی تخصصی مشترک پارک با دانشکده پزشکی اسدآباد در حوزه پزشکی را نیز مطرح نمود.

وی با بیان اینکه درصدد برگزاری رویداد نوآوری تخصصی در حوزه صنعت فرش استان هستیم گفت: موضوع تولید از جمله عوامل رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به حساب می‌آید و توجه به سرمایه‌های داخلی نیز از اهتمام ویژه‌ای برخوردار است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف فعالیت زیست بوم فناوری استان هم‌افزایی شرکت‌های فناور با یکدیگر است که در نهایت امر سطح فناوری و میزان فروش محصولات شرکت‌ها ارتقا می‌یابد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618793

مهمترین اخبار ایران و جهان: