نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 19:54

مردم ایران، تشیع و انقلاب را مدیون مردم تبریز و آذربایجانند

رئیس بنیاد ایرانشناسی حمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کل ایران انقلاب مدیون تبریز و آذربایجان است گفت: ما دو چیز را مدیون آذربایجان هستیم، تشیع و مذهب رسمی که توسط شاه عباس به عنوان شیعه عثنی عشری منتشر شد و مورد دوم پا گرفتن انقلاب و تضمین پیروزی انقلاب با قیام مردم تبریز بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایرانشناسی حمهوری اسلامی ایران امروز در سفر خود به تبریز خبر از  سلسله نشست های جهاد تبیین داد. 

رجبی دوانی با اشاره به  تبیین فرمایش حضرت اقا بیان داشت: امر جهاد تبیین مسئله مهم و  ضرورت است که  با تخریب های صورت گرفته از جنگ و دفاع مقدس مهمتر شده است. 

وی گفت: بی‌حاشیه بودن مردم تبریز در حوادث نشان از اگاهی مردم آذربایجان است. 

رئیس بنیاد ایران شناسی کشور با اشاره به اینکه آذربایجان نیز جایگاه خاصی در تمدن ایرانی اسلامی دارد، گفت: مردم این منطقه در ادوار مختلف تاریخی نقش خود را برای توسعه تمدن ایرانی اسلامی ایفا کرده اند و قیام ۲۹ بهمن تبریز در دوران طاغوت و شجاعت و ایمان مردم این شهر کار این رژیم را تمام کرد.

رجبی دوانی، با بیان اینکه اگر این قیام نبود انقلاب اسلامی پا نمی گرفت، ادامه داد: همت و شجاعت مردم تبریز ضربه اساسی بر پیکره این رژیم زد و به مردم سایر مناطق کشور جرات ایستادن در مقابل رژیم طاغوت را داد.

رجبی دوانی با بیان اینکه کل ایران انقلاب  مدیون تبریز و آذربایجان است خاطرنشان کرد: ما دو چیز را مدیون آذربایجان هستیم، تشیع و مذهب رسمی که توسط شاه عباس به عنوان شیعه عثنی عشری منتشر شد و  مورد دوم پا گرفتن انقلاب و تضمین پیروزی انقلاب با قیام مردم تبریز بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619993

مهمترین اخبار ایران و جهان: