نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 13:02

سند توسعه دریامحور، نقطه عطفی در تاریخ دریایی ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه اقتصاد دریا محور از دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح است و مقام معظم رهبری به بحث توسعه دریامحور تاکید زیادی دارند، گفت: سند توسعه دریامحور نقطه عطف تاریخ دریایی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه دومین همایش تمدن دریایی- مسیر پیشرفت در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اظهار کرد: دولت همه تلاشش را گذاشته تا کار جامع و درخوری داشته باشد و بر همین اساس ستاد اجرایی برای سند جامع توسعه دریامحور تهیه کند تا اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه دریا و تبیین آن تکید دارند، تصریح کرد: برای اینکه مفاهیم را در بحث توسعه دریا محور بدانیم درواقع ادبیات حکمرانی و اقتصاد دریامحور ادبیات اقتصادی بوده که دو مقوله‌ای متفاوت است.

صفایی اضافه کرد: اقتصاد دریا محور از دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح است و مقام معظم رهبری به بحث توسعه دریامحور تاکید زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه در بحث توسعه دریامحور طی سال‌های گذشته شروع شد، تصریح کرد: جالب است بدانیم مباحث مقام معظم رهبری در بحث توسعه دریامحور از مباحث امنیتی در بحث دریا شروع می‌شد که بنیانگزاری نیروی دریایی ارتش تبدیل به نیروی راهبردی ارتش می‌شود و این موفقیت‌های امروز محصول نگاه مقام معظم رهبری از دهه ۱۳۸۰ است که در بخش به اقتدار ارزشمند نه تنها در کشور بلکه برای کل جامعه جهانی رسیدیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور یادآور شد: بدون شک سند توسعه دریامحور نقطه عطف تاریخ دریایی کشور خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633093

مهمترین اخبار ایران و جهان: