نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 14:28

رسانه‌ها نقش انکارناپذیری در افکار عمومی جامعه دارند

امام جمعه ایلام گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران نقش انکارناپذیری در افکار عمومی جامعه دارند و مسئولان باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در نشست با اصحاب رسانه گفت: نقش رسانه ها و خبرنگاران در افکار عمومی جامعه بی‌بدیل و انکارناپذیر است. در حال حاضر رسانه ها و بخش فرهنگی مورد غفلت واقع شده اند. رسانه باید آزاد باشد و اگر فضای انتقاد منصفانه وجود نداشته باشد، در استان پیشرفتی حاصل نمی شود.

وی افزود: اگر مسئول یا مسئولینی فضایی را ایجاد کنند که اصحاب رسانه جرات نقد نداشته باشند، این مسئولین مستبد و ستمگر هستند. اگر ما بخواهیم در استان پیشرفت داشته باشیم طبیعتاً باید مسئولین به نقد کشیده شوند، نقاط ضعف و قوت مطرح شود، اگر چنانچه آماری ارائه می‌شود که با واقعیت مطابق نیست، طبیعتاً باید حرف زده شود و مسئول باید دفاع کند و اگر آمار اشتباه بیان می‌شود باید اثبات کند، نباید در موقعیت مسئولیتی، برای کسی مصونیت ایجاد شود که هر چیزی را بگوید.

کریمی تبار عنوان کرد: مسئولان باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، همه باید تحمل انتقاد داشته باشند. بنده بارها در جلسات خدمت مسئولین، هم استانداران قبلی و هم فعلی عرض کردم که ممکن است جایی لازم باشد بنده در تریبون نماز جمعه شما را نقد کنم و شما باید تحمل آن را داشته باشید. اما این امر بسیار مهم است که در انتقادات حریم اشخاص، ناامید کردن و چارچوب قانون توسط رسانه ها رعایت شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت های قانونی برای حل مشکل معیشت خبرنگاران استفاده شود و کمیته ای برای حل مشکلات قضائی آنان تشکیل شود.

امام جمعه ایلام افزود: خبرنگاران و رسانه دلسوز نظام هستند، نقد کردن یک مدیر زیر سوال بردن نظام نیست. 

وی ادامه داد: تکلیف داریم برای مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنیم چراکه دشمن تلاش می کند مشارکت پایین باشد.
رسانه ها کاندید اصلح را به مردم معرفی کنند و نمایندگان فعلی پاسخگوی ۴ سال گذشته عملکرد خود باشند.

کریمی تبار عنوان کرد: مطالبه گری باعث امید در جامعه می شود، نشاط و شادابی جامعه به نقد است. بدترین تهدید برای نظام فاصله بین مردم و مسئولان است، رسانه ها این فاصله را به نقد بکشند.

وی در پایان گفت: اوج ناامیدی در جامعه، بحث خرید و فروش رای است، باید این معضل توسط رسانه ها مورد تبیین قرار گیرد. اصحاب رسانه ارزش آفرین، مستقل و عزت آفرین باشند، مدیران سفارشی مورد چالش قرار گیرند و روزمه و شایسته سالاری باید مبنای انتخاب مدیران باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633293

مهمترین اخبار ایران و جهان: