نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 16:34

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ پروژه گردشگری سیستان و بلوچستان طی دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۳۳ برنامه در سطح استان اجرا و ۱۵ پروژه نیز افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که ۱۷۲ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های قابل افتتاح و ۶۸ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های کلنگ‌زنی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدهادی طهرانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد دهه فجر اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان 133 برنامه اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی شامل 13 پروژه با اعتبار 172 میلیارد تومان افتتاح و 2 پروژه با اعتبار 68 میلیارد تومان در شهرستانهای سراوان و کنارک کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه‌های قابل افتتاح در قالب 6 مجتمع گردشگری 9 بوم‌گردی و یک مهمانپذیر در شهرهای زاهدان زابل ایرانشهر، نیکشهر و روستاهای تابعه و 2 دفتر پایگاه ملی خلیج فارس و سواحل مکران و کوه خواجه خواهد بود.

طهرانی بیان کرد: افتتاح این پروژه ها 23 اتاق و 135 تخت به فضای اقامتی استان می‌افزاید که منجر به ایجاد اشتغال 123 نفر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان به اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در بهمن‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که در آن علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری تعداد 60 بسته و فرصت سرمایه‌گذاری نیز ارایه خواهد شد.

طهرانی مقدم افزود: به منظور بهره برداری مسافران و گردشگران و عموم مردم استان در ایام الله دهه فجر امسال ساعت بازید موزه ها نیز افزایش پیدا کرده و علاقه مندان می توانند از ساعت 8 الی 18 عصر از موزه های فعال در سطح استان بازدید داشته باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری شب‌های شعر انقلاب تورهای بازدید از ابنیه های تاریخی دیدارهای مردمی و میزهای خدمت در مصلاهای نماز جمعه و مساجد دیدار با صنعتگران و نشست با فعالین گردشگری و دلجویی و تکریم خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1657149

مهمترین اخبار ایران و جهان: