نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 21:10

معاون وزارت ورزش: ارسال تجهیزات ورزشی به روستاها بر محور عدالت گستری است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اظهار اینکه ارسال تجهیزات ورزشی به مناطق روستایی بر محور عدالت گستری صورت می‌گیرد،‌ گفت:‌هدف ما توسعه عدالت ورزشی در مناطق روستایی و عشایری است که یک محور آن هم توسعه فضاها و امکانات ورزشی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،‌ سینا کلهر چهارشنبه در حاشیه مراسم ارسال تجهیزات ورزشی به ۲۵ منطقه روستایی فارس در شیراز افزود:‌ کمبود فضای ورزشی داریم و از طرفی زمینه و زیرساخت برای اینکه بچه های روستا بتوانند ورزش قهرمانی و همگانی را دنبال کنند، وجود ندارد.

وی بیان کرد:‌ توسعه خانه های ورزش روستایی در حال انجام است و هم اینک افزون بر ۹ هزار روستا در کشور تجهیز شده اند.

معاون وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه توسعه خانه های روستایی ورزشی از کم هزینه ترین برنامه ورزشی دولت است،‌بیان کرد:‌ ساخت خانه های نشاط و تندرستی مرحله پیشرفته‌ترخانه های ورزشی است که استان فارس توانسته این اقدامات را به خوبی انجام دهد.

کلهر اظهار کرد:‌ قطعا ارسال این تجهیزات مهم نیست بلکه بهره وری و استفاده بهینه و درست در دستور کار قرار دارد تا با برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی بتوان استعدادهای نهفته در روستاها را شناسایی کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس هم ضمن تقدیر از سیاست های دولت وحمایت استاندار فارس از ورزش گفت: عدالت اجتماعی و توسعه متوازن در حوزه زیرساخت ورزشی استان با اتفاق خوب در حال رخ دادن است.

رحیم خداجو ادامه داد:‌ کاروان تجهیزات ورزشی روستایی به سمت ۲۵ روستا شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد، سروستان، کوار، خرامه، سپیدان، بیضا، داراب، جهرم، قیروکارزین، فراشبند، خفر، فیروزآباد و بوانات استان فارس حرکت کرد تا روح ورزش در روستاها با تجهیزات دمیده شود.

وی ادامه داد: استفاده ازاین امکانات برای دختران و پسران روستاهای استان فارس در رشته های تنیس روی میز، فوتبال دستی، تخته کورن هول ( پرتاب کیسه ذرت)، شطرنج، دارت و طناب است همچنین پک بازی های بومی و محلی و تشک تاتامی کاراته هم دراین تجهیزات وجود دارد که جمعا ۶ میلیارد ریال ارزش دارد.

کورن هول Cornhole یک بازی تفریحی است که در آمریکای شمالی و در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی در بین مردم به عنوان یک بازی خانوادگی رایج بود و در منطقه به عنوان پرتاب کیسه لوبیا و ذرت شناخته می‌شده است.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656293

مهمترین اخبار ایران و جهان: