نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 13:21

مراسم بزرگداشت آیت الله عبدالنبی نمازی در کاشان برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله عبدالنبی نمازی با حضور علما و مردم دارالمومنین کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان در مراسم بزرگداشت آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه و نماینده ولی فقیه اسبق این شهرستان، با بیان اینکه اگر امروز همراه با علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه نباشیم راه را گم خواهیم کرد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، مثل علما در روی زمین مثل ستارگان در آسمان است.

وی با بیان اینکه علما آنچه را به مردم می‌گویند خود نیز به آن عمل می‌کنند و عامل به آن هستند. افزود: علما نوری هستند که همواره باید نور افشانی کنند از این رو دشمن به دنبال این است که مردم را از علما جدا کند.
 
آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه،آیت الله نمازی در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس جوانان زیادی را آموزش  راهنمایی و هدایت کرد، خاطرنشان کرد: علمایی مانند آیت الله عبدالنبی نمازی که بخشی از عمر خود را در جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل سپری کرد و دراین راه درجه جانبازی نائل شد.

وی همچنین  بیش از ۷۰ هزار نفر در استان اصفهان را از دستاورد‌های علما دانست و گفت: امسال در اصفهان بیش از ۱۳ هزار نفر جوان دانشجو از مدارس امین در اعتکاف استان اصفهان شرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت:جدایی بین مردم و علما به معنی جدایی بین مردم و دین و اسلام است چرا که آن‌ها نمی‌خواهند با علما مبارزه کنند بلکه می‌خواهند با دین و اسلام مقابله کنند.

به گزارش فارس مراسم بزرگذاشت آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده اسبق ولی فقیه و امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان که ازسوی آیت الله نمازی احداث شده است برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656893

مهمترین اخبار ایران و جهان: