نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 09:17

تدوام بارش برف و باران تا عصر امروز در استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی که از دیشب وارد استان شده تا عصر امروز در غالب مناطق استان فعالیت داشته و سبب بارش باران در مناطق شمالی و برف در مناطق مرکزی و جنوبی می‌شود.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی که پیشبینی شده بود از اواخر وقت دیروز با ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه، آسمان استان ابری شده و دمای هوا بطور نسبی کاهش یافته و بارش باران و برف در برخی مناطق استان رخ داده است.

وی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی تا عصر امروز در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. بارش در مناطق شمالی به‌صورت باران و پراکنده انتظار می‌رود.

کوهی تاکید کرد: پیرو هشدار هواشناسی صادر شده، بارش برف در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و بخش‌هایی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر و خلخال قابل توجه بوده است. لذا به دلیل کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی با بیان اینکه از عصر شنبه تا صبح یکشنبه دمای هوا به‌طور محسوس کاهش خواهد یافت، گفت: طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان یخبندان رخ خواهد داد. لذا توجه به توصیه‌های هواشناسی تاکید می‌شود.
 
به گفته وی با خروج سامانه بارشی، از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده آسمان استان غالباً صاف بوده و پدیده غالب در سطح استان وزش باد (در مناطق مرکزی با سرعت تند تا نسبتاً شدید) پیش‌بینی می‌شود.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628105

مهمترین اخبار ایران و جهان: