نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 11:17

توصیه‌های گازی مدیرعامل برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مشترکین با صرفه‌جویی در مصرف برق، به کاهش سوخت گاز نیروگاه‌ها و به دنبال آن کاهش مازوت‌سوزی کمک کنند.

محمود محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت بزرگ برق از سه بخش تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده و بخش تولید برق وظیفه ترمیم و تولید برق را بر عهده دارد، 137 نیروگاه بزرگ و صدها نیروگاه کوچک و متوسط تولید پراکنده در سطح کشور، عهده‌دار تولید برق هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تولید برق توسط نیروگاه‌های حرارتی است که سهم 75 تا 80 درصدی در تولید دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه سوخت و نیاز اصلی نیروگاه‌ها گاز است، ادامه داد: در تمامی فصول سال نیاز به صرفه‌جویی در مصرف برق به شدت احساس می‌شود، به ویژه در فصل زمستان که نیروگاه‌ها برای تولید برق نیازمند سوخت گاز هستند، از آنجا که تامین و توزیع گاز به عنوان یک انرژی حیاتی در فصل زمستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از سویی دیگر نیروگاه‌ها برای تولید برق به سوخت گاز نیاز دارند، لازم است مشترکین برق در بخش‌های مختلف در مصرف برق که صرفه جویی کنند.

محمودی ادامه داد: مشترکین اگر در فصل زمستان به میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی کنند، اثر این صرفه‌جویی خودش را در مصرف گاز نشان می‌دهد و موجب می‌شود نیروگاه‌ها سوخت کمتری اعم از گاز و یا مازوت را برای تامین برق نیاز داشته باشند.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های ساده مدیریت مصرف در بخش گرمایشی که مصارف بالایی هم دارند در فصل زمستان به شدت تاکید می‌شود، گفت: صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف برق به میزان 2 نیروگاه بزرگ تولید برق کاهش مصرف انرژی به همراه دارد.

پایان پیام 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621605

مهمترین اخبار ایران و جهان: