نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 10:49

مشارکت ۷۰ شرکت در نخستین نمایشگاه صنایع دریایی بوشهر

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از مشارکت ۷۰ شرکت بزرگ صنایع دریایی و دریانوردی از ۱۲ استان کشور در نخستین نمایشگاه بین ‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر  در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر، اظهار داشت: اقتصاد دریامحور از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور است و استان بوشهر ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

وی افزود: آبزی‌پروری، صنایع‌دریایی، تجارت دریایی و صید و صیادی و ... از ظرفیت‌های مهم حوزه دریا است که باید استفاده بهینه را از این موقعیت ببریم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت صنایع دریایی و دریانوردی از اولویت‌های حوزه اقتصادی و عمرانی است که امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

باستین از گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان گشایش یافته است که اهمیت به‌سزایی در تقویت حوزه دریامحور دارد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از مشارکت ۷۰ شرکت بزرگ صنایع دریایی و دریانوردی از ۱۲ استان کشور خبر داد و افزود: در نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ۷۰ شرکت در قالب ۴۷ غرفه در حوزه کشتی‌سازی، تعمیرات کشتی، مهندسی دریایی، تجهیزات لایروبی و خدمات دریایی در حوزه بیمه و بانک حضور دارند.

وی یادآور شد: معرفی ظرفیت‌های متنوع استان‌های مختلف کشور در حوزه دریا و دریانوردی و همچنین انتقال تجارب و تکنولوژی و فراهم‌سازی زمینه فعالیت در سیاست‌های ۹ گانه توسعه دریامحور ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب از اهداف این نمایشگاه است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: این نمایشگاه تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر برپا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625105

مهمترین اخبار ایران و جهان: