نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 13:08

لزوم حمایت بیشتر از حیات وحش در فصل سرما

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به بارش برف و کاهش دما دراستان ، حیات وحش به منظور تأمین غذا به حاشیه روستاها و مناطق مسکونی پناه می برند لذا حمایت از آن ها ضروری است.

   عباس جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد : با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش نزولات آسمانی به ویژه برف و پایین آمدن دمای هوا بخصوص در ارتفاعات کوهستانی استان، حیات وحش مناطق به منظور تامین غذا و فرار از سرما به قسمت های پایین دست کوهستان بویژه روستاها و حاشیه شهرها پناه می آورند.
وی افزود : زمستان فصل پرخطری برای حیات وحش است از یکسو سرما و از و از سوی دیگر کمبود مواد غذایی سبب می شود زندگی این دسته مخلوقات خداوند بسیار آسیب پذیر شود.
جودکی ادامه داد: این امر همکاری تمامی مردم و جوامع محلی را می طلبد تا با مراقبت و همکاری تلاش کنند که در این فصل از حیات و حفاظت و حمایت بیشترشود.
وی بیان داشت : با توجه به قوانین سخت گیرانه و مجازات های تعیین شده در قانون شکار و صید که هرگونه شکار، زنده گیری، نگهداری و خرید و فروش گونه های حیات وحش ممنوع است و متخلفان از قانون و هنجارشکننان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان ناشی از شکار غیر مجاز به لحاظ کیفری نیز تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت. 
جودکی  ضمن تشکر از دوستداران حیات وحش  و همچنین همیاران محیط زیست که یاور و پشتیبان سازمان حفاظت محیط زیست هستند، بیان کرد: همواره افرادی فرصت طلب هستند که از این شرایط برف و کولاک و سرما برای شکار حیوانات استفاده می کنند. 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان تاکید کرد: شهروندان  در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تعرض (تخلفات شکار، حیات وحش آسیب دیده یا زنده گیری)، مراتب را با قید فوریت به ادارات محیط زیست شهرستان و یا سامانه 1540 اطلاع دهند.

 پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651993

مهمترین اخبار ایران و جهان: